Powrót

Poznaliśmy polskich laureatów konkursu Social Innovation Relay

Powrót

Poznaliśmy polskich laureatów konkursu Social Innovation Relay

21.05.2018

18 maja br. odbył się finał drugiej polskiej edycji międzynarodowego konkursu Social Innovation Relay. Zwycięzcą został zespół ADAR z Tomaszowa Mazowieckiego. Uczniowie zdobyli uznanie jurorów prezentując innowacyjny ekologiczny pomysł na ponowne wykorzystanie fusów z kawy i herbaty. Zwycięzcy będą reprezentować Polskę w globalnym finale, który odbędzie się 19 czerwca br. Organizatorem polskiego etapu konkursu była Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości, a partnerem strategicznym firma Nationale-Nederlanden.

W finale projektu Social Innovation Relay wzięło udział 10 zespołów z całej Polski, wyłonionych przez jury składające się z pracowników Nationale-Nederlanden. Aby znaleźć się w tym gronie, uczniowie musieli przygotować profesjonalny biznesplan na podstawie wcześniej zgłoszonych pomysłów na innowacje społeczne. W tym trudnym przedsięwzięciu uczniów wspierali mentorzy – doświadczeni pracownicy i menedżerowie Nationale-Nederlanden

Wśród najwyżej ocenionych uczniowskich pomysłów znalazły się między innymi długopisy wspierające osoby cierpiące na dysleksję, prowadzona przez osoby wykluczone społecznie restauracja w tramwaju, czy też place zabaw dla niepełnosprawnych dzieci. Podczas ścisłego finału zadaniem każdego zespołu było zaprezentowanie swojego projektu w 4 minuty.

- Jesteśmy pod dużym wrażeniem wszystkich tegorocznych pomysłów i zaangażowania uczniów. Licealiści dostrzegli problemy społeczne w swoim otoczeniu i znaleźli kreatywne rozwiązania, w jaki sposób można im zaradzić. Dodatkowo, profesjonalnie zaprezentowali je podczas finału i z łatwością odpowiadali na pytania komisji konkursowej – mówi Małgorzata Sobkowicz, Wiceprezes Zarządu Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Co ważne, w ramach konkursu, zarówno uczestnicy - uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, jak i ich mentorzy ze świata biznesu, pracowali wspólnie nad projektami. – To już kolejny raz, kiedy angażujemy się w projekt Social Innovation Relay. Dzięki udziałowi w konkursie młodzi ludzie mają szansę zyskać wsparcie w dopracowaniu swoich pomysłów ze strony praktyków biznesu. Jednocześnie menedżerowie Nationale-Nederlanden czerpią satysfakcję z możliwości kształtowania postaw przyszłych przedsiębiorców. Cały projekt jest cennym doświadczeniem dla obu stron, dlatego jesteśmy przekonani, że to nie ostatni raz kiedy bierzemy w nim udział – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Rzecznik Prasowy Nationale-Nederlanden.

Przed zwycięskim zespołem ADAR kolejne wyzwanie – Międzynarodowy Finał SIR Online, w którym będzie współzawodniczyć z rówieśnikami z dziewięciu krajów z całego świata. Uczestnicy muszą przygotować krótki film przedstawiający opracowaną przez siebie innowację społeczną oraz zaprezentować ją przed międzynarodowym jury.

 

Social Innovation Relay to międzynarodowy program, w którym uczniowie szkół ponadgimnazjalnych i mentorzy ze świata biznesu mają jeden wspólny cel – opracowanie innowacyjnych koncepcji w celu rozwiązania problemów społecznych, w szczególności z zakresu edukacji, zdrowia czy poprawy jakości życia. Młodzi ludzie zyskują doświadczenie, nowe umiejętności i profesjonalne doradztwo ze strony praktyków biznesu, zaś wolontariusze satysfakcję z możliwości kształtowania przyszłych przedsiębiorców, zaangażowanych i wrażliwych społecznie. 

Więcej informacji na stronie: www.sir.ja.europe.org

 

 

Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia w warunkach gospodarki rynkowej oraz umożliwienie młodym ludziom zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych. Fundacja działa w ramach Junior Achievement Worldwide, najstarszej i najszybciej rozwijającej się na świecie organizacji zajmującej się edukacją ekonomiczną młodzieży, działającej obecnie w 118 krajach. Programy Fundacji przygotowują młodzież do wejścia na rynek pracy, uczą przedsiębiorczości i poruszania się w świecie finansów. Dotychczas w programach Fundacji wzięło udział ponad 7 milionów uczniów z całej Polski.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.junior.org.pl.

 

Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden to jedna z największych firm ubezpieczeniowych na polskim rynku. Oferuje różnorodne produkty zabezpieczające przyszłość finansową ponad pół miliona klientów. Działa w Polsce od 1994 roku. Od 1998 roku w ramach grupy funkcjonuje także Nationale-Nederlanden Powszechne Towarzystwo Emerytalne zarządzające największym pod względem aktywów Otwartym Funduszem Emerytalnym w Polsce.