Co obejmuje ubezpieczenie najemcy?

Gdy mieszkasz w wynajmowanym domu lub mieszkaniu możesz mieć pewność, że jesteś dobrze przygotowany na skutki niespodziewanych zdarzeń – zalania, pożaru czy włamania. W zależności od wybranego przez Ciebie zakresu ubezpieczenia możemy objąć ochroną to, co tworzy Twoje cztery kąty – rzeczy Twoje i Twoich najbliższych:

ubezpieczenie domu i mieszkania
Wypłata w razie pożaru, zalania i innych zdarzeń

Otrzymasz pieniądze, za które  odkupisz należące do Ciebie rzeczy, które uległy zniszczeniu (np. telewizor, laptop, ubrania) w wyniku takich zdarzeń, jak m.in.: pożar, zalanie, przepięcie

Zwrot pieniędzy za skradzione rzeczy

Wypłacimy Ci odszkodowanie, jeżeli ktoś włamie się do wynajmowanego przez Ciebie mieszkania i ukradnie rzeczy, które są Twoją własnością (np. telewizor, biżuterię, ubrania). Dodatkowo, w ramach pakietu „Rzeczy poza Domem”, możesz ubezpieczyć od kradzieży i rabunku rzeczy, które zabierasz ze sobą do pracy czy na spacer (np. telefon czy rower).

pomoc fachowców
Pomoc fachowców po szkodzie

Zorganizujemy i zapłacimy za usługi fachowców (np. hydraulika, elektryka, szklarza), którzy pomogą Ci uporać się z usunięciem szkód powstałych w wyniku np. pożaru, zalania czy włamania  (w ramach usługi Asystent domu 24h, w ramach określonego limitu).

Wsparcie, jeżeli wyrządzisz szkodę

Pomożemy Ci pokryć finansowe zobowiązania, jeżeli nieumyślnie spowodujesz szkody innym osobom (np. zalejesz sąsiada albo uszkodzisz drzwi wejściowe do klatki). Pomożemy także Twojemu sąsiadowi posprzątać po szkodzie  (w ramach ubezpieczenia OC w życiu prywatnym oraz usługi Pomoc sąsiedzka).

Dlaczego warto ubezpieczyć swoje rzeczy w mieszkaniu, które wynajmujesz od innej osoby?

Będziesz mógł odkupić skradzione przedmioty

Kradzież to jedna z  najczęstszych przyczyn wypłaty świadczenia z ubezpieczenia mieszkania. Jeżeli rozszerzysz swoją ochronę o ubezpieczenie od kradzieży, wypłacimy Ci odszkodowanie za skradzione rzeczy. Możesz otrzymać odszkodowanie także za wypożyczone przedmioty znajdujące się w mieszkaniu (np. hulajnogę lub drogą sukienkę) lub rzeczy należące do Twoich gości (np. gdy podczas włamania zostanie  ukradziona ulubiona torebka Mamusi).

Odzyskasz pieniądze skradzione metodą „na wnuczka”

Jeżeli masz skończone 65 lat lub mieszkasz ze starszą osobą w tym wieku, np. swoją babcią i ktoś z Was padnie ofiarą oszustwa popularną metodą „na wnuczka”, oddając złodziejom trzymane w domu pieniądze, otrzymacie z powrotem skradzione w wyniku takiej manipulacji środki.

Zadbasz o swoje mienie i uzyskasz praktyczną pomoc

Jeżeli odmalowałeś ściany, położyłeś glazurę w łazience lub zamontowałeś swoje sprzęty (np. pralkę lub zmywarkę) będziesz mieć pewność, że w razie nieprzewidzianego zdarzenia (np. zalania czy pożaru) otrzymasz odszkodowanie, które pozwoli Ci na pokrycie szkód (nawet 250 tys. zł). Dodatkowo, w ramach opcji „Asystent domu 24h”, która jest w standardzie, m. in. zorganizujemy Ci nocleg w hotelu, jeżeli nie będziesz mógł wrócić do zniszczonego mieszkania i pomożemy przewieźć Twoje rzeczy w bezpieczne miejsce (w ramach określonego limitu).

Zabezpieczysz się na wypadek spowodowania szkód

Może się zdarzyć, że to Ty zalejesz sąsiada z dołu, Twoje dziecko wybije szybę w sąsiednim domu, albo Twój pies zniszczy elewację innego budynku. Dzięki ubezpieczeniu OC (odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym) pomożemy Ci i pokryjemy koszty naprawienia szkody, a sąsiadom przekażemy upominek na przeprosiny.

Jak wygląda zakup ubezpieczenia dla najemcy online?

Swoje rzeczy ubezpieczysz w trzech prostych krokach, a całość nie zajmie Ci więcej niż kilka minut.

1. Wypełnij na wniosek

Wybierz co i na jaką sumę chcesz ubezpieczyć.

2. Podaj dane nieruchomości

Potrzebujesz adresu i informacji o szkodach.

3. Zapłać online

Polisę wyślemy e-mailem.

Jak to działa w praktyce?

  • Krok

    Zdarzenie

    Jeżeli  np. w mieszkaniu, które wynajmujesz było włamanie i skradziono Twoje rzeczy (np. komputer) albo lokal został zalany przez sąsiada z góry, w pierwszej kolejności zgłoś zdarzenie odpowiednim służbom (albo sąsiadowi). Jeżeli pilnie potrzebujesz pomocy (np. chcesz wezwać policję) zadzwoń na numer alarmowy 112. 

  • Krok

    Zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi

    Niezwłocznie poinformuj nas o zdarzeniu. Możesz to zrobić online, telefonicznie (dzwoniąc pod numer +48 22 522 71 24 lub 801 20 30 40) lub wysyłając dokumenty pocztą. Będziemy potrzebować: numeru polisy, Twoich danych oraz opisu sytuacji, która miała miejsce. Dołącz także zdjęcia dokumentujące zniszczenia. 

    Przejdź do wniosku
  • Krok

    Pomoc Assistance

    Jeżeli potrzebujesz pomocy w zlikwidowaniu skutków zdarzenia (np. trzeba naprawić rurę lub wymienić zamki w drzwiach), albo mieszkanie nie nadaje się do zamieszkania po szkodzie, zadzwoń pod numer +48 22 203 79 23. Zorganizujemy i zapłacimy za pomoc fachowców do określonego limitu (koszt materiałów pokrywasz Ty), bądź zapewnimy Tobie i Twoim najbliższym nocleg w hotelu oraz zaopiekujemy się Twoimi rzeczami. 

  • Krok

    Wypłata odszkodowania

    Pieniądze, które pozwolą Ci na odkupienie zniszczonych rzeczy otrzymasz od nas tak szybko, jak to będzie możliwe. Jeżeli wszystko będzie dla nas jasne, odszkodowanie wypłacimy w ciągu 30 dni od zgłoszenia szkody. W innym wypadku możemy Cię poprosić o dodatkowe wyjaśnienia. 

Najczęściej zadawane pytania

Co mogę ubezpieczyć w ramach ubezpieczenia dla najemcy?

W jakich przypadkach mogę liczyć na odszkodowanie z ubezpieczenia dla najemcy?

Czy w ramach ubezpieczenia OC Nationale-Nederlanden pokryje szkody, jakie wyrządzę w wynajmowanym mieszkaniu/domu?

Ile pieniędzy wypłaci Nationale-Nederlanden w przypadku szkody (np. pożaru lub zalania?)

Ile pieniędzy wypłaci Nationale-Nederlanden w przypadku kradzieży rzeczy z wynajmowanego mieszkania/domu?

Kiedy Nationale-Nederlanden nie wypłaci pieniędzy z ubezpieczenia dla najemcy?

Jakie mam obowiązki jako Ubezpieczony?

Czy muszę zgłosić na policję kradzież komputera, aby otrzymać odszkodowanie z mojej polisy?

Jak mogę zgłosić szkodę z mojego ubezpieczenia wynajmowanego mieszkania/domu w Nationale-Nederlanden?

Jak mogę skorzystać z Asystenta domu 24 (pomocy assistance)?

Jak mogę zgłosić reklamację w przypadku ubezpieczenia wynajmowanego mieszkania/domu w Nationale-Nederlanden?

Dokumenty

Nota prawna:

Materiał ma charakter marketingowy oraz informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Ubezpieczenie wynajmowanego mieszkania/domu jest dostępne w Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.  Szczegółowe informacje na temat zakresu ubezpieczenia i warunków realizacji świadczeń znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia dostępnych na www.nn.pl.  

Dobrze wiedzieć