Sercomierz

Sprawdź kto jest młodszy Ty czy Twoje serce.

Skorzystaj z naszego sercomierza i dowiedz się więcej o kondycji jednego z najważniejszych narządów oraz jak o nie zadbać.

Zacznij

Sprawdź kto jest młodszy,
Ty czy Twoje serce

Kalkulator nie jest profesjonalnym narzędziem oceniającym stan zdrowia i nie może zastąpić
konsultacji ze specjalistą. W przypadku wszystkich wątpliwości należy skonsultować się
z lekarzem oraz regularnie wykonywać badania profilaktyczne.


Ciśnienie skurczowe – u dorosłej, zdrowej osoby powinna wynosić około 140 mm Hg. Podczas pomiaru ciśnienia jego wartość podawana jest jako pierwsza i zazwyczaj jest wyższa niż wynik ciśnienia rozkurczowego.

Nie masz ukończonych 18 lat

Aby móc skorzystać z naszego kalkulatora
i obliczyć wiek swojego serca musisz mieć
ukończone 18 lat. Pamiętaj jednak, że możesz
zadbać o swoje zdrowie już teraz:

Pamiętaj jednak, że możesz zadbać o swoje zdrowie już teraz:

  • bierz czynny udział w zajęciach wychowania fizycznego,
  • zapewnij odpowiednie nawodnienie swojego organizmu pijąc co rano orzeźwiającą wodę z cytryną i miętą,
  • korzystaj z ładnej pogody, by spotkać się z przyjaciółmi na świeżym powietrzu i oczywiście myśl pozytywnie.

    Jest jeszcze coś, co możesz zrobić w trosce o swoich najbliższych – daj im znać o naszym raporcie Miej serce do zdrowia, by mogli dowiedzieć się więcej na temat chorób serca i nowotworów oraz poznać zasady profilaktyki. Wielkie dzięki!

Twoje serce ma

Twoje serce jest starsze od Ciebie.
Czy można cofnąć czas?

Na szczęście można! Aby cofnąć wskazówki zegara swojego serca radzimy zapoznanie się z naszym raportem. Dzięki niemu przekonasz się, że potrzeba naprawdę niewiele, by poprawić ogólną kondycję swojego serca i dowiesz się więcej o zagrożeniach na nie czyhających.

Weź sobie do serca wskazówki zaprezentowane w raporcie, zapoznaj się z profilaktyka finansową, którą oferujemy i pamiętaj, ze nigdy nie jest za późno, by zadbać o swoje zdrowie.

Czy wiedziałeś, że regularne spożywanie zielonej herbaty obniża ciśnienie krwi, poprawiając przy tym krążenie oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału serca? Może warto rozważyć zmianę nawyków?

Czy wiedziałeś, że regularna aktywność fizyczna może wydłużyć wiek życia nawet o 3 do 5 lat? Zachęcamy do zwiększenia aktywności fizycznej. Ważne by zacząć nawet od półgodzinnego wysiłku dziennie. Grunt to systematyczność.

Twoje serce ma

Brawo! Możesz być z siebie dumny,
bo Twoje serce ma dokładnie tyle lat, co Ty.

Zapoznaj się z naszym raportem, by zwiększyć swoją wiedzę w kontekście profilaktyki zdrowia. Dzięki niemu przekonasz się, że potrzeba naprawdę niewiele, by poprawić ogólną kondycję swojego serca, ale też dowiesz się więcej o zagrożeniach czyhających na nie w przyszłości. Poznasz też wskazówki dotyczące profilaktyki chorób serca oraz dowiesz się więcej o samej profilaktyce finansowej. Zdrowie jest ważne, więc dbaj o nie należycie!

Czy wiedziałeś, że… sport wyzwala endorfiny, czyli hormony szczęścia. Podaruj sobie 15 minut skoków na skakance co rano i poczuj różnicę w samopoczuciu. Pozytywne nastawienie na co dzień, to idealny prezent dla zdrowia serca.

Dorosły człowiek powinien wypijać dziennie ponad 2l wody? Tak jest! To prawda, że woda zdrowia doda, a dokładniej zadba o dobry stan naszej skóry, uchroni przed chorobami serca i nowotworami oraz pozytywnie wpłynie na nasza koncentrację, Pamiętaj o nawodnieniu.

Twoje serce ma

Brawo, tak trzymaj! Sposób w jaki dbasz o swoje
serce sprawia, że jest ono młodsze od Ciebie.

Nic tylko pozazdrościć! Zapoznaj się z naszym raportem i rozszerz swoją wiedzę na temat profilaktyki chorób serca – wiedza to prawdziwy skarb. Dbasz o siebie, teraz pora uświadomić innych, że nawet niewielkie zmiany mogą mieć wpływ na ogólną poprawę jakości życia. Zainspiruj bliskich do dbania o swoje zdrowie, tak jak robisz to TY! Zapewne kiedyś Ci podziękują.

Czy wiedziałeś, że… wprowadzenie niewielkiej, regularnej aktywności fizycznej na co dzień, np. 30 minut marszu lub jazdy rowerem może przyczynić się do wydłużenia Twojego życia o 3-5 lat?

Czy wiedziałeś, że migdały nie dość, że są smaczne to pozytywnie wpływają na wydolność mięśni i zwiększają odporność organizmu. Odkryj siłę pestek i nie żałuj sobie kilka migdałów w codziennej diecie.

Dowiedz się jak dbać o swoje serce

  • Więcej ruchu

    Spróbuj wprowadzić do swojego życia odrobinę aktywności fizycznej. O ile to możliwie przemieszczaj się do pracy rowerem, bądź wysiądź z tramwaju lub autobusu 2 przystanki wcześniej i pokonaj je marszem. Już pół godziny aktywności fizycznej dziennie może przyczynić się do wydłużenia Twojego życia nawet o 3-5 lat.

  • Pij większą ilość wody

    Czy pamiętasz jak ważna dla Twojego organizmu jest woda? W ciągu dnia osoba dorosła powinna, w zależności od ilości wykonywanej pracy fizycznej, spożywać minimum 2,5 l wody dziennie. Możesz dodać do niej wodę lub miętę by poprawić smak, a jeśli nie możesz obyć się bez słodkiego smaku rozważ zastąpienie cukru miodem lub ksylitolem, czyli cukrem brzozowym. Nie polecamy słodzików!

  • Spożywaj 5-6 posiłków dziennie

    Lekka nadwaga? Być może pierwszym krokiem do smukłej sylwetki bez większych wyrzeczeń będzie przestawienie się na jedzenie 5-6 posiłków dziennie (co około 4 godziny). Z początku taka zmiana może wydawać się drastyczna, jednak po czasie docenisz lekkość, którą poczujesz gdy Twój organizm przestawi się na częstsze przyswajanie mniejszych posiłków.

  • Ubezpiecz się na przyszłość

    Wybiegnij myślą w przyszłość. Teraz, w momencie, gdy jesteś zdrowy jest najlepszy moment by zabezpieczyć się finansowo na wypadek choroby. Pamiętaj, że jest to dobry sposób by oszczędzisz sobie i najbliższym zmartwień o środki na leki czy dodatkowe badanie w razie ewentualnej choroby.

  • Ogranicz palenie

    Palenie papierosów ma bardzo negatywny wpływ na zdrowie i kondycję serca. Ogranicz, a najlepiej zrezygnuj z palenia ponieważ jest to jeden z głównych czynników „postarzających serce” oraz prowadzących do chorób nowotworowych.

  • Ogranicz spożycie alkoholu

    Alkohol ma destrukcyjny wpływ na nasze zdrowie. Piwo lub lampka wina może uprzyjemnić przyjęcie u znajomych, lecz jeśli nadużywasz alkoholu powinieneś skorzystać z profesjonalnej porady, by ograniczyć jego spożycie.

  • Myśl pozytywnie

    Siła pozytywnego myślenia. Czy wiedziałeś, że to co myślimy i to jakie mamy podejście do życia ma bardzo duży wpływ na nasze zdrowie. Wydaje się to logiczne, jednak często zapominamy, że wszelkie procesy w naszym mózgu to czysta chemia, która wpływa na funkcjonowanie całego naszego organizmu. Podaruj sobie dawkę pozytywnych myśli, korzystaj ze słonecznych dni w plenerze i bądź szczęśliwszy dzięki hormonom szczęścia, które wyprodukuje Twój organizm.

  • Gratulacje!

    Twoje ciśnienie jest w normie, ale musisz pamiętać, żeby mierzyć je regularnie. Profilaktyka na pewno pomoże utrzymać na stałym, dobry poziomie. Trzymamy kciuki za zdrowie.

  • Regularnie badaj ciśnienie

    Mamy nadzieję, że regularnie chodzisz do lekarza by kontrolować swoje ciśnienie. Jeśli nie, gorąco do tego namawiamy, regularne badanie to pierwszy poważny krok w kierunku profilaktyki zdrowotnej.

  • Cukrzyca

    Jeśli chorujesz na cukrzycę pamiętaj o regularnych wizytach u lekarza. Mamy nadzieję, że masz z nim regularny kontakt.

Powrót do Raportu
Masz wyłączoną obsługę języka JavaScript lub Twoja przeglądarka nie obsługuje tego języka. Jeżeli masz wyłączoną obsługę JavaScript, musisz ją włączyć aby poprawnie wyświetlać tę stronę i móc korzystać z wszystkich jej funkcjonalności.