Jak oszczędzić czas na obsługę ubezpieczenia grupowego?

O tym, jak pandemia przyspieszyła cyfryzację procesów operacyjnych i obsługę grupowych ubezpieczeń na życie rozmawiamy z Joanną Tołwińską, Menadżer ds. obsługi klienta korporacyjnego, Nationale-Nederlanden.

W jaki sposób pandemia wpłynęła na obsługę klienta grupowego w Nationale-Nederlanden?

Przede wszystkim zespół obsługi klienta bardzo sprawnie przestawił się na pracę zdalną i bez zakłóceń świadczył usługi naszym klientom. Na czas pandemii wprowadziliśmy szereg rozwiązań umożliwiających obsługę polisy (jak np. platforma Nfirma) czy też zawieranie umów ubezpieczenia bez konieczności przesyłania dokumentów papierowych.

Obserwujemy, że nasi klienci coraz chętniej sięgają po rozwiązania elektroniczne, bo ułatwia im to pracę, nawet jeśli wcześniej mieli obawy.
 

Wspomniała Pani o platformie Nfirma dla firm. Co to jest i jakie udogodnienia zapewnia osobie obsługującej ubezpieczenie w firmie?

Nfirma dla firm to przede wszystkim intuicyjne narzędzie do obsługi polis grupowych w firmie. Na tej platformie można łatwo sprawdzić, kto jest objęty ubezpieczeniem i w jakim zakresie. Zapewnia też szybki dostęp do salda polisy, a także jest możliwość pobrania faktury. Wystąpienia ubezpieczonych z umowy wykonuje się w kilka sekund, a przystąpienie do umowy może być zainicjowane przez pracownika lub pracodawcę. W pierwszym przypadku, kiedy chcemy by proces przystępowania do polisy był inicjowany przez pracowników, osoba obsługująca ubezpieczenie wysyła im link do formularza n-deklaracje, a pracownik wprowadzając kilka danych tworzy konto do n-deklaracji. Po założeniu konta pracownik loguje się i wypełnia deklarację przystąpienia (w tym także ankietę medyczną, jeśli jest wymagana). To znaczne ułatwienie dla osób zarządzających polisami grupowymi, albowiem nie wymaga ręcznego wpisywania danych ani zbierania podpisów, co znacznie przyspiesza oraz ułatwia codzienną pracę. To rozwiązanie jest bezpieczne, a przekazane dane odpowiednio chronione. Co więcej - wypełniając elektroniczną deklarację przystąpienia do ubezpieczenia pracownik może też zainicjować założenie konta dla współubezpieczonego. Statusy złożonych deklaracji są widoczne dla osoby obsługującej ubezpieczenie w serwisie Nfirma. Do tego portalu może mieć dostęp kilka osób z organizacji, zaś zakres ich dostępu można ograniczyć w zależności  od ustalonej dla danej osoby roli (np. dostęp tylko do informacji finansowych).

Zachęcam do obejrzenia krótkich videoprzewodników, gdzie krok po kroku prezentujemy, jak korzystać z funkcjonalności serwisu Nfirma.


 

Co jeszcze zmienia serwis Nfirma w codziennej pracy? O ograniczeniu dokumentacji papierowej już Pani wspomniała.

Dzięki temu, że procesy stały się bardziej cyfrowe, obsługa klienta przebiega szybciej – właśnie dzięki temu, że znacznie ograniczamy zużycie papieru (to także dodatkowa wartość ekologiczna i ekonomiczna). Dyspozycje składane przez portal realizowane są natychmiastowo. Istotne znaczenie ma również fakt, że nie ma konieczności drukowania dokumentów i zbierania podpisów – co znacznie ułatwia cały proces, gdy np. pracujemy na odległość lub nie mamy w domu drukarki.


Jakie firmy mogą korzystać serwisu Nfirma? Czy ilość zatrudnianych pracowników ma znaczenie?

Z naszej platformy mogą korzystać zarówno małe, kilkuosobowe firmy jak i międzynarodowe korporacje. To platforma dostępna z poziomu przeglądarki, która nie wymaga pobierania specjalnego oprogramowania – wystarczy przeglądarka Chrome lub dostępna z pakietu Ms Office. Moim zdaniem serwis Nfirma znacznie ułatwia pracę każdej osoby obsługującej polise po stronie pracodawcy, niezależnie od wielkości organizacji. W małych firmach, zatrudniających 1-2 osoby do obsługi księgowości czy kadr,serwis Nfirma może stanowić podręczne źródło danych o polisach czy aktualnych rozliczeniach, znacznie skracając czas na poszukiwanie tych informacji, podczas gdy w dużych firmach, zatrudniających kilka, kilkaset tysięcy pracowników, ta platforma zdecydowanie upraszcza i przyspiesza procesy związane ze zgłaszaniem przystąpień lub wystąpień z ubezpieczenia.

Projektując ten system zadbaliśmy też o komfort dołączania do ubezpieczenia przez pracowników. Dzięki wspomnianej już, elektronicznej n-deklaracji, pracownicy sami wypełniają zgłoszenia, przekazują dane medyczne czy zgłaszają współubezpieczonych – online, z dowolnego miejsca. Osoba obsługująca ubezpieczenie musi już tylko zweryfikować wniosek (zaakceptować, odrzucić lub przekazać do poprawek) – nie tracąc czasu na ręczne wprowadzanie tych informacji do jakiegokolwiek systemu. To znacznie upraszcza proces i oszczędza czas potrzebny do obsługi ubezpieczenia.