O byciu blisko najważniejszych potrzeb klientów
Przygoda Katarzyny Ciechońskiej, obecnie Dyrektora ds. Sprzedaży i Współpracy z Partnerami Strategicznymi Nationale-Nederlanden, z rynkiem ubezpieczeniowym zaczęła się niewiele ponad pięć lat temu. Pracowała wówczas dla dużej firmy konsultingowej i odpowiadała za projekty związane z konsultingiem strategicznym.
W jej ocenie, choć praca konsultanta jest niezwykle ciekawa, to rzadko kiedy umożliwia obserwację długoterminowych efektów wdrażanych rozwiązań - zazwyczaj rola konsultanta kończy się wraz z finalizacją projektu. Jak mówi „z uwagi na to, że pracowałam przy projektach związanych z optymalizacją procesów - również sprzedażowych - bardzo interesowało mnie to, czy przynosi ona wymierny efekt także w dalszej perspektywie. I właśnie w momencie, kiedy zaczęłam zadawać sobie te pytania, pojawiła się szansa współtworzenia struktur sprzedażowych u jednego z największych brokerów w Polsce”.
Początkowo jej rolą było tworzenie procesów sprzedażowych w ubezpieczeniach komunikacyjnych, a ostatecznie także majątkowych i życiowych.
Przez ostatnie dwa lata pracy w Aon odpowiadała za departament ubezpieczeń dla firm leasingowych, które później dostarczały te rozwiązania swoim klientom. Były to niemal wszystkie produkty ubezpieczeniowe, a partycypacja w tych programach nierzadko przekraczała kilkanaście - kilkadziesiąt tysięcy klientów końcowych. Zawsze jednak interesowała ją rola współtwórcy - kreatora, jaką pełni broker, a także samego produktu i underwritingu, za którą odpowiada ubezpieczyciel.
„Praca w Nationale-Nederlanden była dla mnie odpowiedzią zarówno na potrzebę bardzo bliskiej współpracy z partnerami zewnętrznymi, wpływania na produkt oraz bycia blisko najważniejszych potrzeb naszych Klientów - czyli zabezpieczenia ich życia i zdrowia” – podsumowuje Katarzyna Ciechońska.