Są trzy grupy zdarzeń, które powodują, że ubezpieczenie nie zadziała:
- Jeśli depresja, zaburzenia lękowe lub emocjonalne wystąpią w okresie karencji
- Jeśli będziemy musieli zastosować któreś z wyłączeń o których piszemy w art. 6 OWU
- Po wykorzystaniu limitu świadczeń lub sumy ubezpieczenia, które obowiązywały w danym roku podatkowym
Karencja to określony czas, który liczymy od momentu, kiedy przystąpią Państwo do ubezpieczenia. W okresie karencji nie przysługuje Państwu część świadczeń (są określone w OWU) albo nasza ochrona ubezpieczeniowa jest niepełna. Za zdarzenie, które ma miejsce w okresie karencji, wypłacimy tyle pieniędzy, ile dostaliśmy składki za udzielenie ochrony tej osobie w tym produkcie.
Mogą zdarzyć się też inne sytuacje, kiedy ubezpieczenie nie zadziała. Wszystkie są opisane w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, w Art. 6. Wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności Nationale-Nederlanden Są to m.in. sytuacje, gdy:
- składki za ubezpieczenie nie będą opłacone w terminie,
- do choroby doszło w wyniku lub w następstwie działań wojennych, wojny lub wprowadzenia stanu wyjątkowego lub wojennego,
- choroby doszło wskutek spożywania alkoholu, środków odurzających, substancji
- psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych,objawy choroby wystąpiły lub były leczone przed zawarciem ubezpieczenia i nie zostały zgłoszone podczas przystąpienia do ubezpieczenia.
Ubezpieczenie nie zadziała również wtedy gdy wykorzystany został roczny limit świadczeń.
Każdy ubezpieczony może skorzystać z określonej liczby i rodzaju świadczeń w wariancie, który wybierze:
- usługi medyczne dla ubezpieczonego (wariant podstawowy) oraz dla ubezpieczonego i jego bliskich (wariant rodzinny)
- wypłata świadczenia ubezpieczonemu (wariant podstawowy i wariant rodzinny)
Po wyczerpaniu limitów świadczeń lub sumy ubezpieczenia ubezpieczenie przestaje działać w danym roku polisowym.