Buduj z nami cyberodporność

W Nationale-Nederlanden ubezpieczamy to, co dla Ciebie ważne. Równie ważne jest dla nas Twoje bezpieczeństwo w sieci.

Dowiedz się więcej

Jak dbamy o Twoje bezpieczeństwo w sieci

Kiedy poruszasz się po naszej stronie lub korzystasz z Moje NN, dbamy o to, aby Twoje dane były bezpieczne. Stosujemy różne rodzaje zabezpieczeń, by osoby nieuprawnione nie miały dostępu do Twoich danych. Regularnie poddajemy też naszą stronę i serwisy testom bezpieczeństwa, aby wykryć ewentualne błędy.

  • Szyfrowane e-maile

    e-maile szyfrujemy oraz wysyłamy wyłącznie z adresów z końcówką @nn.pl i @nnfinanse.pl

  • Nieaktywne linki

    w e-mailach i SMS-ach od nas nie znajdziesz aktywnych linków do logowania (np. do Moje NN) lub do płatności

  • Autoryzacja kodem

    w wybranych sytuacjach możemy poprosić Cię o autoryzację transakcji w Moje NN jednorazowym kodem, który wyślemy Ci SMS-em

  • Hasła i dane

    ważne dokumenty odbierzesz w Moje NN lub wyślemy je do Ciebie mailem i zabezpieczymy hasłem

    nie prosimy Cię o dane do logowania w Moje NN (np. nazwę użytkownika, numer PESEL czy hasło)

Bezpieczna komunikacja z Nationale-Nederlanden

Jeśli masz wątpliwości, czy wiadomość, której nadawca podaje się za Nationale-Nederlanden, faktycznie pochodzi od nas, sprawdź to. Wyślij ją wraz z krótkim opisem na adres info@nn.pl.

  • Kiedy do Ciebie dzwonimy:

    • przedstawiamy się na początku rozmowy. Aby sprawdzić dane naszych pracowników, możesz do nas zadzwonić (tel. 22 522 71 24 lub 801 20 30 40)

    • nigdy nie prosimy Cię o dane do logowania w Moje NN.

  • Kiedy korzystasz z Moje NN: 

    • chronimy Twoje dane od momentu rejestracji i logowania do Moje NN,

    • wymagamy dwuetapowej weryfikacji podczas logowania. Możesz to zrobić przez jednorazowy kod SMS, logowanie do banku (Moje ID), dowód cyfrowy lub aplikację eDO App,

    • Twoje dane przechowujemy w zaszyfrowanej formie i stale monitorujemy bezpieczeństwo w Moje NN.

Jak stworzyć silne i bezpieczne hasło?

Skorzystaj z trzech-czterech losowych słów, które są dla Ciebie łatwe do zapamiętania (ale trudne do odgadnięcia przez inne osoby).

Przykładem takiego hasła może być ciąg wyrazów zamekpaczkawycieraczka. Możesz też dodać do nich cyfrę i znak specjalny, np. Zamek!paczka@wycieraczka.

Możesz też skorzystać z generatora haseł, który stworzy długi, losowy ciąg znaków. Takie hasło jest trudne do zapamiętania, więc pomocne może być skorzystanie z tzw. menadżera haseł. To taki „bank haseł” – wystarczy, że zapamiętasz do niego jedno hasło.

  • Unikaj oczywistych kombinacji (np. 123456, password).

  • Używaj różnych typów znaków (np. duże i małe litery, cyfry i symbole).

  • Unikaj osobistych informacji i nie używaj ich w haśle (np. imię, nazwisko, data urodzenia).

  • Każde hasło powinno składać się min. z 12 znaków.

Jak możesz wzmocnić swoją cyberodporność?

  • Weryfikuj strony internetowe

    Upewnij się, czy strona, którą przeglądasz, należy do Nationale-Nederlanden. Jedna litera lub kolejność znaków może mieć kluczowe znaczenie. Adres naszej domeny to nn.pl. Dzięki temu możemy tworzyć różne podstrony (np. moje.nn.pl lub nn.pl/KlubNN).

    Jeżeli w przeglądarce pojawi się ostrzeżenie dotyczące certyfikatu lub bezpiecznego połączenia, zamknij stronę i skontaktuj się z nami (tel. 22 522 71 24 lub 801 20 30 40 lub email: info@nn.pl).

  • Chroń swoje dane do logowania

    Postaraj się zapamiętać swoje dane do logowania w serwisie Moje NN. Nie zapisuj ich w miejscu, do którego mogą mieć dostęp osoby trzecie. Nie wysyłaj ich też w wiadomości elektronicznej. Pamiętaj, że do różnych serwisów warto stosować różne hasła.

  • Zadbaj o swój komputer

    Regularnie aktualizuj system operacyjny i oprogramowanie komputera. Instaluj najnowsze poprawki od producenta, aby uniemożliwić hakerom lub oprogramowaniu szpiegującemu wykorzystanie znanych już luk w oprogramowaniu.

    Korzystaj z oprogramowania antywirusowego, aby chroniło komputer przed szkodliwym działaniem oraz hakerami próbującymi instalować wirusy (tzw. trojany) na Twoim komputerze.

    Możesz sięgnąć po dodatkowe narzędzia, które chronią przed programami szpiegującymi. Używaj oprogramowania tylko od zaufanych i znanych dostawców.

  • Wystrzegaj się spamu

    • Nie odpowiadaj na wiadomość spam. Jeśli to zrobisz, Twój adres e-mail zostanie zarejestrowany przez nadawcę jako aktywny i ilość spamu wzrośnie.

    • Usuwaj każdą wiadomość, której nie zamawiałeś lub która pochodzi z niewiadomego źródła. Nie odpowiadaj na nią, nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki, które są w treści.

    • Swój adres e-mail podawaj tylko tam, gdzie jest to niezbędne. Jeśli będziesz go nadmiernie rozpowszechniać, może to grozić setkami niechcianych (a często nawet niebezpiecznych) wiadomości.

    • Wiadomości z zaszyfrowanymi załącznikami ZIP, RAR, traktuj ze szczególną ostrożnością. Jeżeli nie znasz nadawcy, sprawdź załącznik oprogramowaniem antywirusowym, zanim go otworzysz. Możesz też poprosić nadawcę (np. telefonicznie), by potwierdził, czy na pewno wysłał tę wiadomość. Zdarza się, że jest to po prostu efekt działania złośliwego oprogramowania.

  • Sprawdź, zanim zapłacisz

    Za większość naszych produktów ubezpieczeniowych możesz zapłacić online w Moje NN.

    Pamiętaj, że:

    • obsługą naszego systemu płatności online zajmuje się operator Autopay Spółka Akcyjna (ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, KRS 0000320590). Jest to licencjonowana instytucja płatnicza, która jest naszym partnerem w obsłudze płatności online,

    • strona, którą uruchomisz, jeśli klikniesz w link do płatności, powinna być opatrzona specjalnym certyfikatem firmy Autopay (w pasku przeglądarki zobaczysz symbol kłódki),

    • kwotę do zapłaty generujemy automatycznie, więc jest ona dokładnie taka sama, jak w umowie do Twojego ubezpieczenia,

    • na stronie płatności Autopay, którą uruchomisz za pośrednictwem linku, możesz wybrać jeden z rodzajów płatności:

      • karta płatnicza (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro),

      • bankowość online,

      • BLIK

    • w przypadku płatności poprosimy Cię o zalogowanie do Moje NN albo wpłaty pieniędzy bezpośrednio na rachunek bankowy. Mogą zdarzyć się sytuacje, że otrzymasz od nas link do Autopay – będzie on jednak nieaktywny i będzie wymagał od Ciebie, aby go skopiować i wkleić do przeglądarki.

    Jeśli wiadomość z wezwaniem do zapłaty budzi Twoje wątpliwości, zadzwoń do nas (tel. 22 522 71 24 lub 801 20 30 40 lub email: info@nn.pl). Dodatkowe informacje na temat bezpieczeństwa w Internecie znajdziesz na stronie https://www.cert.pl

Najczęściej zadawane pytania

  • Dlaczego, aby opłacić składkę albo odczytać dokument kierujecie mnie do Moje NN?

    Od 16 stycznia 2025 roku w korespondencji z klientami przestaliśmy przesyłać aktywne linki do płatności (np. za składkę). Wprowadziliśmy tę zmianę mając na uwadze bezpieczeństwo danych klientów oraz stanowisko Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).

    Moje NN zapewnia szybki i wygodny dostęp online do produktów, które posiadasz w Nationale-Nederlanden. Systematycznie rozbudowujemy tę strefę po to, aby wszelkie procesy związane z obsługą ubezpieczenia mogły przebiegać online.

  • Co to jest trwały nośnik?

    Trwały nośnik to taki sposób przechowywania danych, który nie pozwala na modyfikację informacji po ich zapisaniu. Ma to na celu zapewnienie niezmienności dokumentu od momentu, kiedy go od nas otrzymasz. 

    W życiu realnym przykładem trwałego nośnika jest papierowy list: wysłany raz do odbiorcy, nie może być edytowany. W cyfrowym świecie Nationale-Nederlanden funkcję trwałego nośnika, poza emailem, będzie również pełnić tzw. macierz WORM, z której dokumenty będą widoczne w Moje NN.

  • Czy trwały nośnik wpływa na moje ubezpieczenie?

    Nie, trwały nośnik nie wpływa na Twoje ubezpieczenie.

  • Co to jest znacznik i w jaki sposób mogę z niego skorzystać?

    Znacznik to ciąg znaków, który jest przypisany do dokumentu znajdującego się na trwałym nośniku w Moje NN. Każdy dokument ma przypisany jednostkowy, niezależny znacznik, który wskażemy Ci w mailu. Na tej stronie (tj. nn.pl/bezpieczeństwo) możesz skorzystać z mechanizmu do sprawdzenia wiarygodności dokumentu. Dzięki temu upewnisz się, że treść danego pisma nie zmieniła się w czasie.

  • Jak bezpiecznie mogę zapłacić składkę za polisę?

    • W przypadku indywidualnego ubezpieczenia na życie: składkę za polisę zapłacisz bezpośrednio w Moje NN lub przelewem na konto.

    • W przypadku ubezpieczeń majątkowych: możesz skopiować do przeglądarki nieaktywny link do płatności, który znajdziesz w mailu od nas. Możesz też zapłacić bezpośrednio na konto – numer rachunku znajdziesz w tej samej wiadomości od nas.