Powrót

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo klientów jest naszym priorytetem. Jako Nationale-Nederlanden dokładamy wszelkich starań, by zachować poufność i bezpieczeństwo danych klientów oraz transakcji. Ze względu na to, że bezpieczeństwo Państwa danych zależy również od Państwa, prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami wyjaśniającymi kwestie bezpieczeństwa w Internecie w zakresie korzystania ze stron internetowych i poczty elektronicznej.


Standardowe praktyki Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden może kontaktować się z Państwem za pomocą poczty elektronicznej i wiadomości SMS.

Jak odróżnić wiadomość prawdziwą od wiadomości fałszywej?

• Nationale-Nederlanden nigdy nie wysyła próśb o potwierdzenie danych używanych do logowania do systemów internetowych takich, jak np. nazwa użytkownika, numer PESEL czy hasło.
• Wiadomości elektroniczne od Nationale-Nederlanden nigdy nie zawierają linków, przenoszących do stron, gdzie są Państwo proszeni o podanie danych do logowania.

W przypadku, jeżeli wiadomość, której nadawca podaje się za Nationale-Nederlanden, budzi Państwa wątpliwości, prosimy o przekazanie tej wiadomości wraz z komentarzem na adres info@nn.pl


 

W poniższych pięciu krokach przedstawione są podstawowe zasady, których przestrzeganie zwiększy bezpieczeństwo transakcji internetowych i danych zgromadzonych na komputerze. Co ważne, ich stosowanie nie wymaga od użytkownika żadnej specjalistycznej wiedzy.

Należy upewnić się, że połączenie ze stroną internetową jest bezpieczne, strona należy do Nationale-Nederlanden, a komunikacja jest szyfrowana. Adres internetowy strony Nationale-Nederlanden to www.nn.pl. Wszystkie adresy dodatkowe będą miały nazwę kończącą się „.nn.pl”. W takim przypadku przed literami „nn.pl” zawsze znajduje się kropka. Połączenie pomiędzy przeglądarką a serwerem jest szyfrowane i bezpieczne, kiedy adres strony poprzedzony jest znakami: „https://”. Litera „s” jest w tym przypadku kluczowa, ponieważ oznacza połączenie poprzez bezpieczną wersję protokołu WWW. Jeżeli adres strony rozpoczyna się od „https://”,to w oknie przeglądarki widoczna jest ikona małej, zielonej kłódki (wygląd i umiejscowienie kłódki może różnić się w zależności od używanej przeglądarki oraz jej wersji). Jako dodatkowe zabezpieczenie Nationale-Nederlanden korzysta z certyfikatu typu Extended Validation gwarantującego najwyższy poziom bezpieczeństwa i zaufania. Wszystkie dane zawarte w certyfikacie tj. nazwa domeny, dane jej właściciela podlegają szczegółowej weryfikacji przez wystawcę certyfikatu. Taki certyfikat wyświetla obok symbolu kłódki pełną nazwę firmy będącej właścicielem strony wraz z kodem kraju, gdzie firma ma swoją siedzibę. W przypadku nn.pl jest to Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczen na Zycie S.A. [PL] Dzięki temu odwiedzający stronę nn.pl mogą być pewni, że są na właściwej stronie. Na poniższym obrazku widać symbol zielonej kłódki i nazwę właściciela strony w trzech popularnych przeglądarkach (od góry: Chrome, Firefox, Internet Explorer):

 

Po kliknięciu w ikonę kłódki czy w pole z nazwą właściciela strony, pojawią się informacje dotyczące certyfikatu bezpieczeństwa. Certyfikat ten informuje o domenie, dla której został wystawiony. Powinien przedstawiać adres strony „www.nn.pl”, a także zawierać datę ważności - należy, więc zweryfikować, czy rzeczywiście tak jest oraz czy certyfikat jest aktualny.

Współpracujemy ze znanymi organami certyfikacji, takimi jak GeoTrust i Thawte. By zabezpieczyć komunikację internetową oraz transakcje, wykorzystujemy najnowocześniejsze mechanizmy uwierzytelniania oraz szyfrowania.

Jeżeli w przeglądarce pojawi się ostrzeżenie dotyczące certyfikatu lub bezpiecznego połączenia, należy zamknąć stronę i skontaktować się z nami pod adresem: info@nn.pl

W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących strony internetowej http://www.nn.pl/, prosimy o kontakt pod adresem: info@nn.pl

Numer klienta i hasło stanowią dane dostępowe do konta. Nie należy ich zapisywać, przekazywać osobom postronnym ani wysyłać w wiadomości elektronicznej. Należy bezpiecznie niszczyć dokumenty zawierające informacje osobiste, a także zachowywać ostrożność podczas podawania danych osobowych na portalach społecznościowych, ponieważ mogą zostać one wykorzystane przez przestępców. Trzeba mieć na uwadze fakt, że ochrona danych, takich jak numer klienta, numer PESEL czy też hasło, leżą po stronie użytkownika.

Bezpieczeństwo w Internecie jest ściśle powiązane z bezpieczeństwem komputera osobistego. Zadbaj o to, by Twój komputer był bezpieczny. W tym celu:

  • Należy aktualizować system operacyjny i oprogramowanie komputera poprzez instalację najnowszych poprawek, aby uniemożliwić hakerom lub oprogramowaniu szpiegującemu wykorzystanie znanych podatności w oprogramowaniu.
  • Należy instalować oraz aktualizować oprogramowanie antywirusowe, aby chroniło komputer przed szkodliwym działaniem oraz przed hakerami próbującymi instalować wirusy, tzw. trojany, na komputerze
  • Należy instalować narzędzia chroniące przed programami szpiegującymi (ang. Spyware).
  • Należy instalować i aktualizować zapory sieciowe (ang. Firewall).
  • Należy stosować oprogramowanie od zaufanych i znanych dostawców.

Spam to niechciana, z reguły anonimowa, wiadomość elektroniczna rozsyłana masowo poprzez pocztę elektroniczną. Większość dostawców usług poczty elektronicznej, także tych darmowych, posiada wbudowane filtry takich wiadomości. Filtry te nie działają jednak w 100% skutecznie, dlatego zalecamy stosować się do poniższych rad:

  • Nie należy odpowiadać na wiadomość spam, ponieważ Twój adres poczty elektronicznej zostanie zarejestrowany przez nadawcę, jako aktywny i ilość spamu wzrośnie.
  • Każda, wiadomość, która nie była wcześniej zamawiana, a pochodzi z niewiadomego źródła, powinna być od razu usunięta. Nie powinno się odpowiadać na nią, otwierać dołączonych do nich załączników i klikać w żaden z zamieszczonych w niej linków do stron www
  • Jeżeli to możliwe, adres e-mail użytkownika powinien być podawany tylko tam, gdzie jest to niezbędne. Nadmierne rozpowszechnianie go naraża użytkownika na otrzymywanie setek niechcianych, często niebezpiecznych wiadomości.
  • Wiadomości zawierające załączniki w formacie ZIP, RAR, EXE, COM, BAT, REG powinny być traktowane ze szczególną ostrożnością. Jeżeli wiadomość pochodzi od znanego nadawcy, przed otwarciem zaleca się sprawdzić załącznik oprogramowaniem antywirusowym oraz ewentualnie potwierdzić, że taka wiadomość została wysłana świadomie przez nadawcę i nie jest to skutek działalności złośliwego oprogramowania zainstalowanego na stacji nadawcy.
  • Czytając wiadomość spam, pamiętaj: jeśli brzmi zbyt dobrze, aby była prawdziwa, prawdopodobnie właśnie tak jest.

Pod adresem http://www.cert.pl/ouch/ znajdą Państwo dodatkowe informacje dotyczące bezpieczeństwa w Internecie.

Dla wybranych produktów ubezpieczeniowych umożliwiamy Państwu wygodną płatność z wykorzystaniem usługi systemu płatności on-line - pay by link dostarczanej przez firmę Blue Media.

  1. Aby mieć pewność, że specjalnie przygotowany dla Państwa link do płatności został wysłany przez Nationale-Nederlanden, prosimy pamiętać, że:
    - SMS/e-mail z linkiem przypominającym o wpłacie pierwszej składki jest wysyłany w ciągu dwóch tygodni od daty podpisania wniosku,
    - SMS-y/e-maile z linkiem zawierają przygotowany unikatowy numer polisy Nationale-Nederlanden.
  2. Link do systemu płatności zawsze będzie się zaczynał od adresu https://pay.bm.pl/nn/
  3. Obsługą systemu płatności on-line zajmuje się operator Blue Media Spółka Akcyjna (81-718 Sopot, ul. Powstańców Warszawy 6,
    KRS 0000320590). Jest to licencjonowana instytucja płatnicza, która jest partnerem Nationale-Nederlanden w obsłudze płatności on-line w tym płatności typu pay by link.
  4. Strona uruchomiona za pośrednictwem linku do płatności opatrzona jest specjalnym certyfikatem firmy Blue Media (w pasku przeglądraki widnieje symbol kłódki).
  5. Kwota do zapłaty jest generowana automatycznie i zgodna z należnością zawartą w umowie ubezpieczenia.
  6. Na stronie firmy Blue Media uruchomionej za pośrednictwem linku można wybrać jedną z następujących rodzajów płatności:
    - kartą płatniczą, podając dane swojej karty płatniczej. Obsługiwane karty płatnicze:
    Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
    - przelewem, poprzez przekierowanie na stronę bankowości elektronicznej wybranego banku (należy sprawdzić, czy wyświetla się symbol kłódki), na której należy się zalogować na zasadach właściwych dla bankowości elektronicznej danego banku i potwierdzić płatność.
    Nie jest wymagane podawanie żadnych dodatkowych danych od tych wskazanych powyżej.
  7. W przypadku wątpliwości lub jeśli otrzymany komunikat od Nationale-Nederlanden jest niezgodny z powyższymi informacjami, 
    prosimy o kontakt z naszą infolinią.

    Blue Media logo