Krok 1
Zgłoszenie zdarzenia
Wysłałeś zgłoszenie pocztą lub przekazałeś Przedstawicielowi.
Czekamy, aż zgłoszenie do nas dotrze.
Wysłałeś zgłoszenie przez Internet.
Jeśli we wniosku podałeś adres mailowy - otrzymasz wiadomość potwierdzającą przyjęcie wniosku.
Krok 2
Przyjęcie wniosku
Wniosek dotarł do nas i został zarejestrowany.
Od tego dnia zaczynamy rozpatrywanie wniosku.
Krok 3
Weryfikacja danych i dokumentacji
Sprawdzamy, czy otrzymaliśmy wszystkie wymagane dokumenty, aby móc podjąć decyzję o wypłacie.
Jeśli nie możemy tego stwierdzić, zwrócimy się do instytucji, które mogą je posiadać lub bezpośrednio do Ciebie z prośbą o dostarczenie brakującej dokumentacji (informację prześlemy pocztą lub na adres e-mail). Jeśli mamy wystarczające informacje, podejmiemy decyzję dotyczącą wypłacenia świadczenia.
Krok 4
Czas na uzupełnienie dokumentacji
Czekamy na przesłanie dodatkowej dokumentacji.
Ten czas może się wydłużyć, jeśli bez Twojej, bądź naszej winy, dokumentacja nie może być dostarczona. Jeśli nie będziemy mogli podjąć decyzji na podstawie zgormadzonej dokumentacji, poinformujemy Cię o tym.
Krok 5
Decyzja o wypłacie i wysokości świadczenia lub decyzja o odmowie wypłaty
Ustalamy, czy świadczenie może być wypłacone oraz określamy jego wysokość.
Decyzję podejmiemy w czasie 14 dni od otrzymania ostatniego dokumentu. Poinformujemy Cię, wraz z uzasadniem decyzji, jeśli nie będziemy mogli wypłacić świadczenia.