• Dla Ciebie
  • Dla Firmy
  • Blog
  • Znajdź doradcę
NN logo
NN logo
  • Graph
    N-Portal PPK
  • Users
    Nfirma

  • Umbrella
    Ubezpiecz życie (dokończ zakup)

  • More
    Dla klienta indywidualnego
    • User
      Moje NN (d. e-klient)
    • Payments
      Serwis IKE i IKZE w DFE
Zgłoś zdarzenie
    • Phone
      Kontakt
    • Pin
      Placówki i przedstawiciele
    • Growth
      Notowania i wyniki finansowe
    • Document
      Dokumenty
    • InfoRound
      Rodzaje zdarzeń
    • folder
      Obsługa Klienta
  • Ubezpieczenie pracowników

    Oblicz składkę ubezpieczenia

    w 30 sekund

    • Grupowe ubezpieczenia na życie
    • Indywidualna kontynuacja ubezpieczenia
  • PPK dla pracodawcy
  • Nfirma
Wróć
  • Strona główna
  • Dla Firmy
  • Ubezpieczenie pracowników
  • Grupowe ubezpieczenia na życie
  • Umowa dodatkowa dotycząca zdrowia psychicznego

Ubezpieczenie Dostępne u doradcy

Umowa dodatkowa dotycząca zdrowia psychicznego

Każdy z nas musi czasem mierzyć się z trudnymi sytuacjami powodującymi stres czy obniżenie nastroju. Zdarza się, że przeradzają się one nawet w depresję. Dlatego udostępniamy umowę dodatkową dotyczącą zdrowia psychicznego do grupowego ubezpieczenia na życie. Zapewnia ona niezbędne wsparcie specjalistów.

Umów się z doradcą
  • Warto wiedzieć
  • Warianty
  • Wykluczenia
  • Jak to działa
  • Jak skorzystać
  • Kontakt
  • O zdrowiu psychicznym
  • Najczęściej zadawane pytania
  • Dokumenty


Nagroda Turbiny polskiej gospodarki 2023
Najlepsze ubezpieczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw wg "Gazety Finansowej"

Zakres ubezpieczenia

Wypłata świadczenia

Wypłacimy pieniądze, jeśli z powodu depresji lub nerwicy ubezpieczony był w szpitalu min. 21 dni.

Konsultacje psychologa i psychiatry

Oferujemy 5 konsultacji z psychiatrą i 10 lub 20 spotkań z psychologiem (w zależności od wariantu). Spotkanie może mieć formę telekonsultacji lub wizyty stacjonarnej. 

Konsultacje ze specjalistą i badania laboratoryjne

W pakiecie zapewniamy konsultacje m.in. z alergologiem, dermatologiem, dietetykiem, neurologiem i onkologiem oraz badania laboratoryjne (wymagamy skierowania od psychiatry prowadzącego leczenie w ramach ubezpieczenia). 

Dwa warianty do wyboru

W wariancie podstawowym obejmujemy ochroną pracownika. W wariancie rodzinnym - również jego bliskich (żonę/męża, partnerkę/partnera, dzieci).

Usługa
Konsultacja psychologa Telekonsultacja lub wizyta stacjonarna
Konsultacja psychiatry Telekonsultacja lub wizyta stacjonarna
Konsultacje specjalistyczne
Badania laboratoryjne Jedno zlecenie może obejmować wiele badań. Badania musi zlecić lekarz, który realizuje świadczenie.
Wariant podstawowy Obejmuje ubezpieczonego
10 wizyt
5 wizyt
5 wizyt
5 zleceń
Wariant rodzinny Obejmuje ubezpieczonego, jego żonę/męża lub partnera/partnerkę i jego dzieci
20 wizyt
5 wizyt
20 wizyt Również specjalizacje dziecięce
20 zleceń

Problemy ze zdrowiem psychicznym dotykają coraz więcej osób, w tym także dzieci. To jedna z najczęstszych przyczyn nieobecności w pracy

Zobacz jaka jest skala i jak może pomóc nasze rozwiązanie

Kiedy nasze ubezpieczenie nie zadziała

O tym, co ważne, mówimy wprost – wszystkie ubezpieczenia na rynku mają wykluczenia. To oznacza, że nie zawsze dostaniesz wypłatę albo skorzystasz z innych świadczeń. Listę takich sytuacji opisaliśmy w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU). 

Jak działa nasze ubezpieczenie w praktyce

Przykładowa sytuacja 1:

Maria, w ramach ubezpieczenia grupowego w swojej firmie, ma umowę dotyczącą zdrowia psychicznego w wariancie podstawowym. Jej suma ubezpieczenia to 8.000 zł. 
 

Kobieta od dłuższego czasu nie mogła spać. Poszła więc do lekarza pierwszego kontaktu, który stwierdził bezsenność. Maria zgłosiła to do nas.  
 

W ramach pakietu medycznego rozpoczęła leczenie u psychiatry, który zdiagnozował u niej depresję i skierował na leczenie do szpitala. Spędziła w nim 6 tygodni. Na podstawie dokumentacji medycznej wypłaciliśmy Marii 8.000 zł. Te pieniądze przeznaczyła na dodatkową pomoc. Kiedy wróciła do pracy, nadal korzystała ze swojego pakietu i kontynuowała terapię.
 

Przykładowa sytuacja 2:

Karol ma w swojej firmie ubezpieczenie grupowe z umową dodatkową dotyczącą zdrowia psychicznego w wariancie rodzinnym. Jego suma ubezpieczenia to 4.500 zł.
 

Po tym, jak rodzina Karola przeprowadziła się, jego 15-letni syn zaczął mieć problemy w szkole. Wdawał się m.in. w konflikty z nauczycielami i rówieśnikami. Lekarz pierwszego kontaktu, który podejrzewał u chłopca zaburzenia emocjonalne, zalecił konsultację z psychologiem. Karol skontaktował się z nami, aby umówić wizytę u specjalisty.


Tak się złożyło, że prawie w tym samym czasie jego córka zaczęła narzekać na bóle brzucha i przestała jeść. Lekarz pierwszego kontaktu stwierdził u niej zaburzenia odżywiania. Orzekł, że potrzebuje pomocy specjalisty. Dzieci Karola są teraz pod stałą opieką psychologa.
 

Jak umówić się do specjalisty

Jeżeli lekarz pierwszego kontaktu lub psychiatra stwierdził u Ciebie zaburzenia emocjonalne (zaburzenia nerwowe, zaburzenia lękowe, agresję, stan depresyjny), możesz skorzystać z pomocy specjalisty. Zorganizujemy dla Ciebie konsultacje z psychologiem lub psychiatrą. A jeśli psychiatra zleci Ci konsultację z lekarzem specjalistą lub badania laboratoryjne, również je zrealizujemy.

Zadzwoń pod numer 22 563 11 59 (czynny całą dobę, także w weekendy i święta).

Masz pytania?

Porozmawiaj z naszym doradcą.

Dowiedz się więcej o zdrowiu psychicznym

Zadbajmy o Twoich pracowników

W rozmowie z Anną Morawską-Borowiec, Prezeską Fundacji Twarze Depresji i czynną psycholożką, nasza ekspertka, Anna Kwiatkowska, Senior Product Manager w Nationale-Nederlanden, porusza tematy jak, m.in.  zaburzenia emocjonalne a ich wpływ na środowisko pracy oraz wsparcie pracodawców w zwiększaniu dobrostanu pracowników.

Czuj się bezpiecznie z tym, co czujesz

Anna Kwiatkowska, Senior Product Manager w Nationale-Nederlanden, w rozmowie z Anną Morawską-Borowiec, Prezeską Fundacji Twarze Depresji i czynną psycholożką, szuka odpowiedzi na takie pytania, jak: na jakie objawy, w kontekście zdrowia psychicznego, warto zwrócić uwagę? kto korzysta z pomocy psychologicznej? kiedy warto zgłosić się po pomoc?

Najczęściej zadawane pytania

Na czym polega ubezpieczenie zdrowia psychicznego?

Ubezpieczenie zdrowia psychicznego to umowa dodatkowa do grupowego ubezpieczenia na życie „Razem dla siebie”.  
 

Ubezpieczenie oferujemy w dwóch wariantach:
 

  • W wariancie podstawowym - ochroną obejmujemy pracownika.
  • W wariancie rodzinnym – ochroną obejmujemy pracownika oraz jego bliskich (żonę/męża, partnerkę/partnera, dzieci). W tym wariancie można ubezpieczyć dzieci w wieku do 25. roku życia oraz partnerów, niezależnie od płci. 
     

W jakim terminie umówimy konsultację z lekarzem?

Termin konsultacji zależy od jej rodzaju: 
 

  • telekonsultację - u psychologa, psychiatry, specjalisty (z listy którą wskazujemy w załączniku do OWU)- w ciągu 5 dni roboczych*
  • wizytę stacjonarną - u psychologa, psychiatry, specjalisty (z listy którą wskazujemy w załączniku do OWU z wyłączeniem neurochirurga, hematologa, pulmonologa, hepatologa) - w ciągu 10 dni roboczych*
  • wizytę stacjonarną - u neurochirurga, hematologa, pulmonologa, hepatologa - w ciągu 12 dni roboczych*
  • badania laboratoryjne – do 3 dni roboczych*

Termin kolejnej konsultacji u tego samego lekarza specjalisty wynosi maksymalnie 20 dni roboczych.


* Gdy otrzymamy dokumenty, musimy je zweryfikować oraz sprawdzić terminy dostępności lekarza lub psychologa. Następnie oddzwonimy z propozycją terminu wizyty.

W jaki sposób ubezpieczony lub jego bliscy mogą skorzystać ze wsparcia psychologa lub psychiatry?

Aby umówić konsultację należy skontaktować się z centrum operacyjnym - zgłoszenia przyjmowane są codziennie, przez całą dobę, pod numerem tel. (22) 563 11 59. 

 

Umawiając konsultację konsultant poprosi o imię i nazwisko oraz numer PESEL osoby, dla której będzie umawiał wizytę. Poprosi też o dokument medyczny, który potwierdzi występowanie zaburzeń emocjonalnych. Dokument ten może być wystawiony przez lekarza pierwszego kontaktu lub psychiatrę (z NFZ lub z wizyty prywatnej). Wizytę dla dziecka może umówić tylko rodzic albo opiekun prawny.
 

W jaki sposób ubezpieczony lub jego bliscy mogą skorzystać z konsultacji specjalisty lub badań laboratoryjnych?

Zalecenia dodatkowych konsultacji specjalistycznych lub badań może wystawić lekarz psychiatra podczas wizyty w ramach ubezpieczenia.  Aby umówić konsultację lub badania należy zadzwonić do centrum operacyjnego: (22) 563 11 59.

W jakich sytuacjach przysługuje ubezpieczonemu wypłata pieniędzy?

Jeśli z powodu depresji lub nerwicy osoba ubezpieczona trafi do szpitala i spędzi w nim co najmniej 21 dni, wypłacimy pieniądze - 100% sumy ubezpieczenia. Informację o jej wysokości umieszczamy w potwierdzeniu uczestnictwa w ubezpieczeniu (tam również znajdują się informacje o zakresie ubezpieczenia), który ubezpieczony otrzymuje od ubezpieczającego. Ten dokument można także pobrać w strefie klienta Moje NN. 

Jak ubezpieczony może złożyć wniosek o wypłatę pieniędzy z powodu pobytu w szpitalu?

Wniosek o wypłatę świadczenia można złożyć w strefie klienta Moje NN pod adresem www.moje.nn.pl. 
 

Wniosek można także wysłać pocztą (pobierz wniosek). Wydrukowany i podpisany wniosek należy wysłać na nasz adres: Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. ul. Topiel 12 00-342 Warszawa.

Czy ubezpieczony lub jego bliscy mogą wybrać lekarza, który będzie prowadził leczenie?

Nie, leczenie prowadzi lekarz umówiony przez centrum operacyjne. 

Gdzie ubezpieczony znajdzie listę placówek medycznych?

Podmiot zewnętrzny, firma AWP P&C S.A. Oddział w Polsce, zajmujący się w imieniu Nationale‑Nederlanden TUNŻ S.A. organizacją i realizacją świadczeń medycznych współpracuje z placówkami medycznymi w całej Polsce. Jeśli w danym mieście nie ma specjalisty, wówczas AWP P&C S.A. Oddział w Polsce zaproponuje inną lokalizację lub telewizytę.
 

Informację o adresach najbliższych placówek można uzyskać podczas rozmowy z konsultantem centrum operacyjnego. Lista placówek nie jest ogólnodostępna.
 

Jak ubezpieczony może sprawdzić czy wykorzystał limit konsultacji?

Informacji o limicie konsultacji udzieli konsultant z centrum operacyjnego.  

Jaki jest maksymalny wiek dziecka, które może przystąpić do ubezpieczenia w pakiecie rodzinnym?

Ubezpieczymy dziecko do 25. roku życia.

Ubezpieczony ma dzieci z poprzedniego związku i wspólne potomstwo z obecnym partnerem. Czy wszystkie dzieci mogą skorzystać z usług medycznych?

Tak, w wariancie rodzinnym obejmiemy ubezpieczeniem wszystkie dzieci własne i przysposobione ubezpieczonego. Natomiast gdy, partner/partnerka ubezpieczonego ma dzieci z poprzedniego związku, które nie zostały przysposobione, nie będą one objęte ubezpieczeniem.

Czy ubezpieczony może samodzielnie skorzystać z pomocy psychiatry lub psychologa i poprosić o zwrot kosztów wizyty?

Nie, wszystkie konsultacje i badania umawia centrum operacyjne.

Czy dziecko ubezpieczonego (osoba małoletnia) może samodzielnie umówić się na wizytę?

Nie, wizyty dla dziecka musi umówić jego rodzic albo opiekun prawny.

Czy osoba, u której lekarze zdiagnozowali depresję, może przystąpić do ubezpieczenia?

Jeśli 24 miesiące przed przystąpieniem do ubezpieczenia lekarz zdiagnozował i rozpoczął leczenie z powodu depresji lub zaburzeń emocjonalnych u tej osoby, nie będziemy mogli zaproponować jej ubezpieczenia. 

W jakich przypadkach lekarz psychiatra może skierować na dodatkowe badania laboratoryjne?

Psychiatra może zlecić ubezpieczonemu badania laboratoryjne zawsze wtedy, gdy wynika to ze wskazań medycznych. Przykładowo, jeśli osoba ubezpieczona cierpi na bezsenność, psychiatra może skierować ją na konsultację endokrynologiczną. Lekarz specjalista oceni, czy przyczyna bezsenności nie wynika np. z zaburzeń hormonalnych.

Czy w ramach ubezpieczenia ubezpieczony może skorzystać z leczenia lekarza o konkretnej specjalizacji, np. seksuologa?

W ramach ubezpieczenia oferujemy wsparcie lekarza psychiatry, który pomoże ubezpieczonemu uporać się z zaburzeniami emocjonalnymi. Lekarz ten może, ale nie musi, specjalizować się w zaburzeniach seksuologicznych.

Szczegółowa lista lekarzy specjalistów, z których może skorzystać ubezpieczony, znajduje się w załączniku do Ogólnych Warunków Ubezpieczenia.

 

Czy jeżeli dziecko ubezpieczonego ma zaburzenia odżywiania, może skorzystać ze wsparcia psychologa?

W pierwszym kroku ubezpieczony powinien skonsultować przypadek dziecka z lekarzem pierwszego kontaktu. Jeśli stwierdzi on u dziecka zaburzenia emocjonalne, których konsekwencją są zaburzenia odżywania, zorganizujemy mu wsparcie w ramach ubezpieczenia.

Czy jeżeli dziecko ubezpieczonego trafi do szpitala z powodu depresji dostanie wypłatę świadczenia?

Nie. W pakiecie rodzinnym dziecku świadczymy usługi medyczne. Zapewnimy mu dostęp do konsultacji psychologa, psychiatry oraz innych specjalistów, a w razie potrzeby umówimy badania laboratoryjne.

Czy w ramach ubezpieczenia świadczone są porady psychoterapeuty?

W ramach umowy ubezpieczony może skorzystać ze wsparcia lekarza psychologa lub psychiatry (którymi mogą być certyfikowani psychoterapeuci). Zapewniamy wsparcie w rozwiązaniu problemu, którego podłożem są zaburzenia emocjonalne. Nie zastąpią one jednak dłuższej psychoterapii.

Czy pracodawca dowie się, że jego pracownik skorzystał z takiej pomocy?

Nie. Każdego lekarza obowiązuje tajemnica lekarska, a nas obowiązuje tajemnica ubezpieczeniowa.

W wariancie rodzinnym wskazanych jest 20 konsultacji u psychologa. Czy to oznacza, że ta liczba konsultacji przypada na wszystkich członków rodziny?

W wariancie rodzinnym udostępniamy 20 konsultacji w ciągu roku. Jest to limit na całą rodzinę, a nie jedną osobę. 

Czy są sytuacje, w których ubezpieczenie nie zadziała?

Są trzy grupy zdarzeń, które powodują, że ubezpieczenie nie zadziała:
 

  1. Jeśli depresja, zaburzenia lękowe lub emocjonalne wystąpią w okresie karencji
  2. Jeśli będziemy musieli zastosować któreś z wyłączeń o których piszemy w art. 6 OWU
  3. Po wykorzystaniu limitu świadczeń lub sumy ubezpieczenia, które obowiązywały w danym roku podatkowym

Karencja to określony czas, który liczymy od momentu, kiedy przystąpią Państwo do ubezpieczenia. W okresie karencji nie przysługuje Państwu część świadczeń (są określone w OWU) albo nasza ochrona ubezpieczeniowa jest niepełna. Za zdarzenie, które ma miejsce w okresie karencji, wypłacimy tyle pieniędzy, ile dostaliśmy składki za udzielenie ochrony tej osobie w tym produkcie.
 

Mogą zdarzyć się  też inne sytuacje, kiedy ubezpieczenie nie zadziała. Wszystkie są opisane w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, w Art. 6. Wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności Nationale-Nederlanden Są to m.in. sytuacje, gdy:
 

  • składki za ubezpieczenie nie będą opłacone w terminie,
  • do choroby doszło w wyniku lub w następstwie działań wojennych, wojny lub wprowadzenia stanu wyjątkowego lub wojennego,
  • choroby doszło wskutek spożywania alkoholu, środków odurzających, substancji 
  • psychotropowych, środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych,objawy choroby wystąpiły lub były leczone przed zawarciem ubezpieczenia i nie zostały zgłoszone podczas przystąpienia do ubezpieczenia.

Ubezpieczenie nie zadziała również wtedy gdy wykorzystany został roczny limit świadczeń. 
Każdy ubezpieczony może skorzystać z określonej liczby i rodzaju świadczeń w wariancie, który wybierze: 

 

  • usługi medyczne dla ubezpieczonego (wariant podstawowy) oraz dla ubezpieczonego i jego bliskich (wariant rodzinny)
  • wypłata świadczenia ubezpieczonemu (wariant podstawowy i wariant rodzinny) 

Po wyczerpaniu limitów świadczeń lub sumy ubezpieczenia ubezpieczenie przestaje działać w danym roku polisowym.
 

Jak ubezpieczony może złożyć reklamację?

Ubezpieczony może złożyć reklamację bezpośrednio do Nationale-Nederlanden. Może to zrobić: 
 

  • elektronicznie, 
  • telefonicznie, 
  • pisemnie,
  • osobiście.

 Szczegóły zamieściliśmy na naszej stronie, w sekcji "Reklamacje". 
 

Czy produkt działa po udarze, zawale, chorobie nowotworowej?

Tak. Zapewnimy ochronę, jeśli zawał, udar lub choroba nowotworowa będzie przyczyną zaburzeń emocjonalnych.

Czy ubezpieczony dostanie świadczenie, jeśli na depresję lub zaburzenia lękowe leczył się w szpitalu prywatnie, a nie na NFZ?

Tak, wypłacimy świadczenie, jeśli depresja lub zaburzenia lękowe wymagały leczenia w szpitalu. W takiej sytuacji pobyt w szpitalu (prywatnym, NFZ) musi trwać min. 21 dni. Świadczenie wynosi 100% sumy ubezpieczenia wskazanej w potwierdzeniu uczestnictwa w ubezpieczeniu nie jest zwrotem kosztów pobytu w szpitalu.

Kiedy lekarz psychiatra może skierować ubezpieczonego lub jego osoby bliskie do lekarza specjalisty?

Lekarz psychiatra może skierować na wizytę u specjalisty, kiedy będzie tego wymagał proces leczenia. Takie skierowanie musi wystawić psychiatra, do którego umówiliśmy wizytę w ramach  tego ubezpieczenia. 

Czy, żeby skorzystać z usług medycznych wystarczy skierowanie od lekarza prywatnego?

Tak.  Do umówienia wizyty z psychiatrą lub psychologiem wystarczy skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu. Nie ma znaczenia, czy dany lekarz przyjął pacjenta w ramach NFZ czy prywatnie. 

Przydatne dokumenty

Dokumenty określające warunki zawarcia umowy

OWU grupowego ubezpieczenia na życie TRM17 1/2023 (PDF, 6 MB)

Nota prawna:
Materiał marketingowy. Nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Szczegółowe informacje na temat zakresu ubezpieczenia i warunków realizacji świadczeń znajdziesz w Ogólnych warunkach ubezpieczenia w sekcji Dokumenty. Ubezpieczenie dostępne w sprzedaży od 28.04.2023. 

 

  • O Nationale - Nederlanden

    • Nasze spółki
    • Aktualności
    • Ochrona danych osobowych
    • Biuro prasowe
    • Kariera
    • Blog o finansach
    • Blog o zdrowiu
    • Portal Dostawcy
  • Produkty

    • Grupowe ubezpieczenie na życie
    • Indywidualna kontynuacja
    • PPK
  • Obsługa klienta

    • Zgłoś zdarzenie
    • Zmiany w umowie
    • Notowania i wyniki finansowe
    • Dokumenty
    • Przewodnik obsługowy
    • Reklamacje
  • Kontakt

    • Dane kontaktowe
    • Oddziały i doradcy
    • Placówki i szpitale
    • Formularz kontaktowy
    • Formularz reklamacyjny
    • Infolinia

      • 22 522 71 24
      • 801 20 30 40
      pn. - pt., godz. 9:00 - 17:00

    • Koszt połączenia według taryfy operatora. Dla numeru 801 20 30 40 może się zdarzyć, że operator naliczy opłatę za numer specjalny. To zależy od Twojej umowy.

Ten portal używa Google’s Invisible reCAPTCHA

Nationale-Nederlanden © 2023 wszelkie prawa zastrzeżone

  • Bezpieczeństwo
  • Polityka cookies
  • Regulamin serwisu
  • Fb
  • Yt
  • Instagram