• Dla Ciebie
  • Dla Firmy
  • Blog
  • Znajdź doradcę
NN logo
NN logo
  • Umbrella
    Ubezpiecz życie (dokończ zakup)
  • User
    Moje NN
  • Payments
    Serwis IKE i IKZE w DFE

  • More
    Dla firm
    • Graph
      N-Portal PPK
    • Users
      Nfirma
Zgłoś zdarzenie
    • Phone
      Kontakt
    • Pin
      Placówki i przedstawiciele
    • Growth
      Notowania i wyniki finansowe
    • Document
      Dokumenty
    • InfoRound
      Rodzaje zdarzeń
    • folder
      Obsługa Klienta
  • Życie i zdrowie

    Oblicz składkę ubezpieczenia

    w 30 sekund

    • Kalkulator ubezpieczenia na życie online
    • Ubezpieczenie na życie
    • Diagnostyka w kierunku poważnych chorób
    • Ubezpieczenie na wypadek choroby wymagającej leczenia operacyjnego
    • Ubezpieczenie na wypadek pogorszenia się stanu zdrowia w wyniku choroby lub NW
    • Ubezpieczenie na wypadek nowotworu
    • Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób
    • Ubezpieczenie na wypadek cukrzycy
    • Pakiet dla chorych na cukrzycę
    • Ubezpieczenie na wypadek leczenia szpitalnego lub operacji
    • Ubezpieczenie leczenia za granicą
    • Ubezpieczenie NNW (na wypadek uszkodzenia ciała)
    • Ubezpieczenie na wypadek niezdolności do pracy
    • Ubezpieczenie dziecka
  • Dziecko
  • Emerytura

    Oblicz składkę ubezpieczenia

    w 30 sekund

    • OFE
    • IKE-IKZE
    • PPK dla Pracownika
    • Komentarze inwestycyjne
  • Dom i mieszkanie

    Oblicz składkę ubezpieczenia

    w 30 sekund

    • Ubezpieczenie domu i mieszkania
    • Ubezpieczenie mieszkania na wynajem
    • Ubezpieczenie najemcy online
    • Ubezpieczenie OC mieszkania/domu online
  • Turystyka i hobby

    Oblicz składkę ubezpieczenia

    w 30 sekund

    • Ubezpieczenie roweru i rowerzysty
    • Ubezpieczenie turystyczne (świat)
    • Ubezpieczenie turystyczne (Polska)
    • Ubezpieczenie rezygnacji lub przerwania podróży
Wróć
  • Strona główna
  • Dla Ciebie
  • Emerytura
  • IKE-IKZE
  • Przeniesienie IKE i IKZE

Przenieś IKE/IKZE
do
Nationale-Nederlanden DFE

Oszczędzaj ze specjalistami od produktów emerytalnych.

  • Jak przenieść środki
  • Narzędzia
  • FAQ

Jak przenieść środki do IKE lub IKZE w Nationale-Nederlanden DFE?

Chcesz przenieść swoje oszczędności z IKE lub IKZE do jednego z najlepszych towarzystw emerytalnych w Polsce? Wystarczą trzy proste kroki, aby dokonać transferu. Pamiętaj jednak, że musisz przenieść całość swoich środków, ponieważ możesz oszczędzać tylko w jednym IKE i tylko jednym IKZE.

  • Krok

    Załóz IKE lub IKZE online w Nationale-Nederlanden DFE

    • Jeśli jesteś już klientem Nationale-Nederlanden:
      Zaloguj się do Moje NN, potwierdź dane i zaakceptuj oświadczenia.
       
    • Jeśli to Twój pierwszy produkt w Nationale-Nederlanden:
      Wypełnij prosty formularz (będziesz potrzebować: PESEL, numer dowodu osobistego, adres e-mail oraz numer telefonu). Zweryfikuj swoją tożsamość przelewem bankowym (1 zł z Twojego konta bankowego, kwota zwracana niezależnie od wyniku weryfikacji).
       

    Pamiętaj, aby zaakceptować dodatkowe oświadczenie potwierdzające, że gromadzisz środki na IKE/IKZE w innej instytucji finansowej.

     

    załóż IKE ►

    załóż IKZE ►

  • Krok

    Przenieś swoje oszczędności

    Poinformuj instytucję finansową, która do tej pory prowadziła Twoje IKE/IKZE o tym, że chcesz przenieść swoje oszczędności. Złóż w tej instytucji tzw. dyspozycję wypłaty transferowej IKE/IKZE i przekaż potwierdzenie zawarcia umowy z Nationale-Nederlaneden DFE (wyślemy Ci je na Twój adres e-mail, będziesz mógł/mogła je także pobrać z Serwisu Klienta). Potwierdzenie zawiera numer rachunku, na który powinny trafić Twoje pieniądze.

     

    Uwaga: prześlij wyłącznie potwierdzenie zawarcia umowy IKE/IKZE, a nie jej egzemplarz. Numer rachunku do Twoich wpłat na IKE/IKZE znajdziesz w umowie i w Serwisie Klienta. 

  • Krok

    Rozpocznij oszczędzanie z Nationale-Nederlanden DFE

    To wszystkie formalności. Zaksięgujemy Twoje oszczędności na nowym koncie, gdy tylko otrzymamy transfer oraz dokument z informacją o stanie Twoich środków od dotychczasowej instytucji prowadzącej Twoje IKE/IKZE. Kolejnych wpłat możesz dokonywać dopiero po zaksięgowaniu transferowanych środków na Twoim nowym rachunku IKZE.

Dowiedz się więc o transferach w IKE i IKZE

Przydatne narzędzia

Kalkulatory IKZE

Oblicz wysokość emerytury
Oblicz

Notowania

Sprawdź wyniki swojego funduszu
Zobacz

Kącik inwestora

Sprawdź jak inwestujemy Twoje pieniądze
Sprawdź

Przewodnik po IKE i IKZE

Sprawdź, jak zarządzać swoim kontem
Czytaj

Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę mieć więcej niż jedno IKE/IKZE?

Nie, zgodnie z ustawą, każda osoba może mieć tylko jedno IKE oraz jedno IKZE. Nie można też przenosić oszczędności między IKE i IKZE (i odwrotnie). Możesz jednak przenosić swoje IKE i IKZE między instytucjami finansowymi (tzw. transfer). Musisz założyć IKE/IKZE w nowej instytucji finansowej (składając oświadczenie, że masz już IKE/IKZE w innej instytucji finansowej), a w dotychczasowej instytucji finansowej złożyć wniosek o przelanie środków do nowego IKE/IKZE w ramach tzw. wypłaty transferowej. W ramach transferu całość środków z dotychczasowego IKE/IKZE jest przekazywana na nowe konto.

Czy za przeniesienie IKE/IKZE pobierana jest opłata?

Nie, za przeniesienie IKE i IKZE co do zasady nie pobiera się opłat.  Jest jeden wyjątek. Jeśli zdecydujesz się na przeniesienie IKE/IKZE w ciągu 12 miesięcy od założenia konta, instytucja finansowa ma prawo obciążyć Cię opłatą. W Nationale-Nederlanden DFE ta opłata wynosi 50% wartości przenoszonych lub wypłacanych środków, lecz nie więcej niż 300 zł.

 

Jakich dokumentów potrzebuję przy przeniesieniu IKE/IKZE?

Jedyny dokument, jakiego potrzebujesz przy przenoszeniu IKE/IKZE, to potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie IKE/IKZE z nową instytucją finansową. Jeśli przenosisz się do Nationale-Nederlanden DFE, takie potwierdzenie otrzymasz od nas po podpisaniu umowy o prowadzenie IKE/IKZE i aktywacji w systemie – potwierdzenie otrzymasz na adres e-mail oraz na swoim koncie w  Serwisie Klienta. W kolejnym etapie potwierdzenie należy dostarczyć do dotychczasowej instytucji prowadzącej IKE/IKZE – jest to dowód, że założono nowe konto. Potwierdzenie zawiera numer rachunku nowego IKE/IKZE, na które trafią środki z dotychczasowego konta.  

Skąd wziąć potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie IKE/IKZE?

Jeśli chcesz przenieść IKE/IKZE do Nationale-Nederlanden DFE, to potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie IKE/IKZE otrzymasz na adres e-mail oraz na swoim koncie w Serwisie Klienta. Potwierdzenie otrzymasz od nas po podpisaniu umowy o prowadzenie IKE/IKZE i aktywacji w systemie.

 

Uwaga, ważne by przy zakładaniu IKE/IKZE zaznaczyć oświadczenie „Oświadczam, że gromadzę środki na IKZE (IKE) w innej instytucji finansowej i potwierdzam, że instytucja ta dokona wypłaty transferowej”. Dzięki temu, na potwierdzeniu o zawarcie umowy IKE/IKZE będzie znajdował się rachunek bankowy do dokonania przelewu środków z dotychczasowego do nowego IKE/IKZE (przekazaniem oszczędności zajmie się Twoja dotychczasowa instytucja finansowa). 

Jakie oświadczenie zaznaczyć przy przenoszeniu IKE/IKZE?

Żeby przenieść IKE/IKZE, musisz założyć nowe IKE/IKZE w wybranej przez siebie instytucji finansowej. Pamiętaj, że przy zakładaniu konta musisz zaznaczyć następujące oświadczenie „Oświadczam, że gromadzę środki na IKZE (IKE) w innej instytucji finansowej i potwierdzam, że instytucja ta dokona wypłaty transferowej” oraz wskazać nazwę tej instytucji. Dzięki temu oświadczeniu otworzysz IKE/IKZE w tzw. trybie transferowym i będziesz mógł/mogła przenieść oszczędności z dotychczasowego IKE/IKZE. 

Czym różni się potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie IKE/IKZE od umowy o prowadzenie IKE/IKZE?

To zupełnie dwa różne dokumenty. Umowa o prowadzenie IKE/IKZE to Twój egzemplarz umowy – nie wykorzystuj go przy przenoszeniu IKE/IKZE. Jeśli chcesz zmienić instytucję finansową i przenieść IKE/IKZE, musisz załączyć „potwierdzenie zawarcia umowy o IKE/IKZE”. Na potwierdzeniu znajduje się rachunek bankowy do dokonania przelewu środków z dotychczasowego do nowego IKE/IKZE (przekazaniem środków zajmie się Twoja dotychczasowa instytucja finansowa). Potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie IKE/IKZE otrzymasz na adres e-mail oraz w swoim koncie w Serwisie Klienta.

Czy mogę połączyć IKE i IKZE?

Nie, nie ma możliwości przelewania środków między IKE i IKZE, ani łączenia tych kont. Kapitał możesz przenosić jedynie między swoimi kontami IKE albo między swoimi kontami IKZE (robisz to w ramach tzw. transferu). 

Czy mogę przelać środki z IKE na IKZE lub z IKZE na IKE?

Nie, oszczędności można przenosić jedynie między kontami IKE lub między kontami IKZE. Możesz przelać również środki z IKE na PPE lub z PPE na IKE (poniżej wyjaśniamy jak to zrobić). 

Jak przenieść środki z PPE do IKE?

Na IKE możesz przenieść środki dotychczas gromadzone w ramach PPE. Na IKE przelewana jest całość kapitału dotychczas zebranego w PPE. Transferu z PPE na IKE można dokonać dopiero po zakończeniu stosunku pracy z pracodawcą, który prowadzi PPE. Środki są przenoszone z PPE do IKE w Nationale-Nederlanden DFE w czterech prostych krokach.
 

  1.  Załóż IKE. Pamiętaj, by zaznaczyć oświadczenie, że chcesz przenieść środki z PPE na IKE (wtedy otworzysz IKE w trybie transferowym). 
  2. Pobierz ze swojego IKE potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie IKE.
  3. Skontaktuj się z Pracodawcą – złóż dyspozycję transferu środków z PPE do IKE.
  4. Środki z PPE są przekazywane na IKE.
     

Dowiedz się więcej o transferze z PPE na IKE. 

Jak wypłacić pieniądze przetransferowane z PPE na IKE?

Oszczędności przetransferowane z PPE na IKE możesz w każdym momencie wypłacić (całość kapitału) – to tzw. zwrot. Pieniądze wypłacisz składają dyspozycję zwrotu w Serwisie Klienta. Na Twój rachunek bankowy trafi bieżąca wartość środków wcześniej przetransferowanych z PPE, pomniejszona o 30% sumy składek podstawowych wpłaconych do PPE – te środki trafiają na Twoje konto w ZUS i trafią do Ciebie w postaci emerytury. Jeśli wypłacisz z IKE środki z wypłaty transferowej z PPE po ukończeniu 60. roku życia lub 55. roku życia i nabyciu uprawnień emerytalnych, powyższa kwota nie jest potrącana i przekazywana do ZUS (wypłacane jest 100% bieżącej wartości kapitału).

Jak przenieść pieniądze z IKE do PPE?

Jeśli jesteś członkiem pracowniczego planu emerytalnego (PPE), możesz przenieść swoje oszczędności z IKE na PPE (całość zgromadzonego kapitału). Możesz zrobić to w trzech prostych krokach.

 

  1. Pobierz potwierdzenie przystąpienia do PPE (jest wydawane przez pracodawcę).
  2. W Serwisie Klienta złóż dyspozycję  wypłaty transferowej do PPE i załącz potwierdzenia przystąpienia do PPE (w wymaganej formie).
  3. Przekazanie środków z IKE na PPE. Po przedłożeniu niezbędnych dokumentów, instytucja finansowa prowadząca IKE przeleje całość środków zgromadzonych na IKE na rachunek PPE. 

Czy pieniądze dziedziczone z IKE lub IKZE mogę przenieść na swoje IKE/IKZE?

Tak, jeśli jesteś osobą uposażoną lub spadkobiercą, kapitał dziedziczony z IKE lub IKZE możesz przenieść na swoje IKE/IKZE (w zależności z którego konta jest dziedziczony). W tym przypadku na formularzu zlecenia wypłaty zaznacz opcję wypłaty transferowej. Do wniosku oprócz wymaganych dokumentów (wymienione wyżej) załącz także „potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie IKE/IKZE” (z Nationale-Nederlanden DFE lub inną instytucją finansową). Dowiedz się jak krok po kroku wypłacić pieniądze. 

  • O Nationale-Nederlanden

    • Nasze spółki
    • Zrównoważony rozwój
    • Aktualności
    • Biuro prasowe
    • Blog o finansach
    • Blog o zdrowiu
    • Kariera
    • Portal Dostawcy
    • Ochrona danych osobowych
  • Produkty

    • Życie i zdrowie
    • Dziecko
    • Emerytura
    • Dom i mieszkanie
    • Podróże i rower
  • Obsługa klienta

    • Zgłoś zdarzenie
    • Moje NN
    • Zmiany w umowie
    • Notowania i wyniki finansowe
    • Dokumenty
    • Reklamacje
  • Kontakt

    • Dane kontaktowe
    • Oddziały i doradcy
    • Placówki i szpitale
    • Formularz kontaktowy
    • Formularz reklamacyjny
    • Infolinia

      • 22 522 71 24
      • 801 20 30 40
      pn. - pt. g. 9:00-17:00
    • Koszt połączenia według taryfy operatora. Dla numeru 801 20 30 40 może się zdarzyć, że operator naliczy opłatę za numer specjalny. To zależy od Twojej umowy.
  • Dla Ciebie
    • Kalkulator ubezpieczenia na życie online
    • Ubezpieczenie na życie
    • Diagnostyka w kierunku poważnych chorób
    • Ubezpieczenie na wypadek choroby wymagającej leczenia operacyjnego
    • Ubezpieczenie na wypadek pogorszenia się stanu zdrowia w wyniku choroby lub NW
    • Ubezpieczenie na wypadek nowotworu
    • Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób
    • Ubezpieczenie na wypadek cukrzycy
    • Pakiet dla chorych na cukrzycę
    • Ubezpieczenie na wypadek leczenia szpitalnego lub operacji
    • Ubezpieczenie leczenia za granicą
    • Ubezpieczenie NNW (na wypadek uszkodzenia ciała)
    • Ubezpieczenie na wypadek niezdolności do pracy
    • Ubezpieczenie dziecka
    • OFE
    • IKE-IKZE
    • PPK dla Pracownika
    • Komentarze inwestycyjne
    • Ubezpieczenie domu i mieszkania
    • Ubezpieczenie mieszkania na wynajem
    • Ubezpieczenie najemcy online
    • Ubezpieczenie OC mieszkania/domu online
    • Ubezpieczenie roweru i rowerzysty
    • Ubezpieczenie turystyczne (świat)
    • Ubezpieczenie turystyczne (Polska)
    • Ubezpieczenie rezygnacji lub przerwania podróży
  • Dla Firmy
    • Grupowe ubezpieczenia na życie
    • Indywidualna kontynuacja ubezpieczenia

Ten portal używa Google’s Invisible reCAPTCHA

Nationale-Nederlanden © 2023 wszelkie prawa zastrzeżone

  • Bezpieczeństwo
  • Polityka cookies
  • Regulamin serwisu
  • Mapa serwisu
  • Fb
  • Yt
  • Instagram