Pobiegnijmy razem dla siebie i świata!

Nie możemy startować w zawodach, ale nie ma powodu, by rezygnować z biegania!  W weekend 22-23 maja pobiegnijmy razem w MA+RA+TH+ON! To ogólnoświatowe, wirtualne wydarzenie biegowe, do którego  chcemy Cię przygotować.

Jak to działa?

  • Krok

    Rejestrujesz się na bieg

    Rejestrujesz się sam lub w stworzonym przez siebie 4-osobowym zespole.

    Zarejestruj się
  • Krok

    Biegniesz 10,5 km

    Do wyboru masz dwa dni 22 lub 23 maja 2021 roku. Biegniesz, gdzie chcesz: po okolicy, pobliskim lesie, asfalcie czy górach. Ze swoją drużyną biegniecie "razem", ale wciąż osobno. Każdy z Was pracuje na wspólny wynik. Aby było to możliwe, każdy z Was będzie musiał zainstalować aplikację Strava (przez pierwsze dwa miesiące jest bezpłatna, a po biegu możesz ją odinstalować bez ponoszenia kosztów).

  • Krok

    Razem śledzicie wyniki

    Wynkiem końcowym jest wspólny czas Twojej drużyny. Zwycięscy oraz końcowa klasyfikacja pojawią się na stronie wydarzenia 25 maja 2020. Konkurujesz z biegaczami z całego świata, więc możesz być naprawdę dumny, jeżeli Twoja drużyna okaże się najszybszą na świecie. 

Plany treningowe

Nie czujesz się na siłach, by przez niespełna miesiąc przygotować się do udziału w MA+RA+TH+ON? Nie martw się! Przygotowaliśmy 3-tygodniowe plany treningowe. Możesz wybrać trzy cele czasowe: 10 km w 60 minut, 10 km w 50 minut oraz Twoje pierwsze 10 km (dla początkujących). 
 

Warto wiedzieć:
 

  1. Plany zakładają bieganie 3-4 razy w tygodniu, a proponowane jednostki są w znakomitej większości na tyle spokojne, że masz możliwość dowolnego żonglowania dniami treningowymi, tak aby dostosować je do swojego tygodniowego harmonogramu. Te treningi, które będą wymagały dłuższego odpoczynku zostaną specjalnie oznaczone.
  2. Ważna jest jednak systematyczność. Jeśli przekładamy treningi, to starajmy się robić to w taki sposób, żeby nie pojawiały się przerwy w bieganiu dłuższe niż dwa dni. Również bieganie więcej niż dwa dni z rzędu dla osoby, która dopiero zaczyna przygodę z tym sportem nie jest wskazane.
  3. Jeśli mamy ochotę na trening w dniu wolnym, to zdecydowanie lepiej wybrać zajęcia uzupełniające: joga, stretching, rolowanie, trening ogólnorozwojowy.

 

 

50 minut

To plan dla osób, które są aktywne fizycznie, nie koniecznie biegają kilka razy w tygodniu, ale jeśli już spróbują to spokojnie bez zatrzymania mogą przebiec 40, czy nawet 50 minut. 50 minut na 10 km to średnia prędkość 12km/h.

60 minut

To plan, którego wykonania, po odpowiednich modyfikacjach może spróbować w zasadzie każdy. Jeśli nie przesiedziałeś ostatniego pół roku w fotelu, potrafisz bez zadyszki (spokojnym tempem) przebiec 15-20 minut, to ten plan jest właśnie dla Ciebie! 60 minut na 10km to prędkość 10 km/h.

Moje pierwsze 10 km

Jeśli Twoja kondycja nie pozwala na przebiegnięcie 15-20 minut bez zatrzymywania się – nic straconego! Możesz wziąć udział w MA+RA+TH+ON przygotowując się metodą marszobiegów. Nasza propozycja to na początek 2 minuty biegu/1 minuta marszu x 10, czyli łącznie 30 minut marszobiegu - najlepiej w lesie! 

Filmowy Leksykon Biegowy

Zanim rozpoczniesz przygodę z bieganiem, obejrzyj video poradiniki przygotowane przez naszych ekspertów.