Powrót

Aktywność fizyczna
- nasze porady

Aktywność fizyczna odgrywa w naszym życiu niezwykle istotną rolę. Niestety, tylko niewielka część z nas uprawia sport w sposób regularny.

Aby zachować zdrowie, nie potrzebujemy wykańczających treningów. Wystarczy codziennie zadbać o niewielką dawkę ruchu.

Aktywny tryb życia niesie ze sobą szereg korzyści. Osoby w sposób systematyczny uprawiające sport mogą nie tylko pochwalić się szczuplejszą sylwetką. Dzięki lepszemu dotlenieniu mózgu zyskują także sprawniejszą pamięć i lepszą zdolność do koncentracji. Szczególnie korzystny wpływ na nasze zdrowie ma ruch na świeżym powietrzu.

Wysiłek fizyczny jest wskazany każdemu z nas – bez względu na wiek czy kondycję. Ruch wywiera bowiem zbawienny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu, a także samopoczucie. Uprawianie sportu to również znakomity sposób na spędzenie wolnego czasu. Wspólna aktywność wpływa na wzmocnienie relacji międzyludzkich i pozytywny stosunek do świata.

Nawet jeśli narzekasz na brak czasu i dużą ilość innych zajęć, warto znaleźć czas na regularną aktywność fizyczną w dowolnej postaci. Stanie się to wartością dla Twojej kondycji fizycznej i psychicznej. Poranny jogging, popołudniowy basen czy nawet zwykły spacer pozwolą zredukować stres i zmobilizować siły do dalszego działania. Sport ma bowiem korzystny wpływ na Twój układ kostno-mięśniowy, oddechowy i krwionośny.

Wybierz dyscyplinę sportu, która najlepiej pasuje do Ciebie i Twoich codziennych możliwości.

 

Jogging

  • Zapobiega chorobom układu krążenia i serca
  • Poprawia sprawność fizyczną i wspomaga odchudzanie
  • Usprawnia pracę płuc
  • Pomaga w redukcji stresu

Jazda na rowerze

  • Wzmacnia nogi, biodra, mięśnie grzbietu i brzucha
  • Poprawia funkcjonowanie układu oddechowego i  układu krążenia
  • Korzystnie działa na pracę serca
  • Pozytywnie wpływa na dotlenienie organizmu

Pływanie

  • Pozwala pracować wielu mięśniom jednocześnie
  • Odciąża i wzmacnia kręgosłup
  • Koryguje wady postawy
  • Poprawia ogólną wydolność organizmu
  • Zwiększa pojemność płuc 
 

Ćwiczenia na siłowni

  • Umożliwia kontrolowany rozwój wybranych partii ciała
  • Możliwość osiągania efektów pod okiem specjalisty
  • Zapewnia profesjonalny i bezpieczny sprzęt do wykonywania zarówno ćwiczeń siłowych, jak i kardio
  • Daje możliwość odbywania treningu niezależnie od warunków pogodowych

Nordic Walking

  • Stymuluje więcej mięśni jednocześnie niż inne popularne sporty
  • Poprawia wydolność organizmu i ułatwia odchudzanie
  • Usprawnia układ ruchu
  • Uzupełnienia działania rehabilitacyjne w zakresie ortopedii i kardiologii

Tenis

  • Pozwala spalić tkankę tłuszczową
  • Wzmacnia mięśnie i poprawia refleks
  • Pomaga zapobiegać chorobom serca i cukrzycy
  • Wzmacnia odporność organizmu