Oświadczenie dla Klientów w sprawie koronawirusa

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła stan pandemii w związku z rozprzestrzenieniem się wirusem SARS-CoV-2. Oznacza to, że koronawirus stanowi realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Otrzymujemy od Państwa coraz więcej pytań. Najczęściej pojawiające się dylematy dotyczą tego, czy w ramach polisy na życie (indywidualnej oraz grupowej), jak i ubezpieczenia turystycznego, zostaną Państwo objęci ochroną w przypadku zarażenia się wirusem.

 

Ubezpieczenie turystyczne
Pandemia należy do jednych z wyłączeń odpowiedzialności w ubezpieczeniu turystycznym określonych w OWU. Niemniej jednak w Nationale-Nederlanden przyjmujemy, że ochrona ubezpieczeniowa będzie działać w przypadku, gdy wykupili Państwo ubezpieczenie turystyczne, a wyjazd nastąpił jeszcze przed jej ogłoszeniem. Natomiast w sytuacji, gdy podróż miała miejsce po oficjalnym ogłoszeniu pandemii, polisa nie zapewnia ochrony w razie zachorowania na wirus COVID-19.

Jednocześnie chcemy zapewnić, że przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji dotyczącej przyznania lub odmowy świadczenia, przypadek każdego klienta będzie indywidualnie analizowany i rozpatrywany. Pragniemy również podkreślić, że sytuacja ta dotyczy wyłącznie zachorowania na COVID-19. Pozostałe zdarzenia będą rozpatrywane zgodnie z warunkami określonymi w OWU.
 

Ubezpieczenie na życie
W przypadku ubezpieczenia na życie Nationale-Nederlanden, świadczenie za pobyt w szpitalu w związku z zachorowaniem wywołanym wirusem SARS-CoV-2 zostanie wypłacone osobom spełniającym warunki wynikające z umowy ubezpieczeniowej. Natomiast w przypadku śmierci ubezpieczonego, będącej skutkiem zakażenia świadczenie otrzymają osoby, które zostały wskazane w niej jako uposażone.


Klienci, którzy w ramach polisy mają zapewnione usługi assistance również mogą liczyć na dodatkowe wsparcie. Nasi partnerzy, zapewniający organizację świadczeń medycznych, wdrożyli i stosują się do instrukcji wydanych przez Ministerstwo Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego. Oznacza to, że zgłaszając się na infolinię w celu realizacji usługi (np. wizyty u lekarza specjalisty), będą Państwo poddawani uproszczonemu procesowi prediagnostyki w kierunku wystąpienia ryzyka zakażenia wirusem. Weryfikacja będzie dotyczyć zarówno właścicieli produktów indywidualnych, jak i grupowych. Dodatkowo, w miarę możliwości będzie proponowana Państwu zdalna pomoc medyczna, czyli tele-konsultacje lekarskie, po to aby zapewnić potrzebne wsparcie, a jednocześnie zadbać o Państwa bezpieczeństwo.
 

Jednocześnie pragniemy  Państwa uspokoić i zapewnić, że w Nationale-Nederlanden podchodzimy do tematu bardzo poważnie i traktujemy obecną sytuację epidemiologiczną  jako  duże  wyzwanie dla całej branży. Stale monitorujemy napływające do nas informacje oraz wdrażamy odpowiednie procedury. W ten sposób będziemy mogli reagować na Państwa wątpliwości. Robimy wszystko, aby mieć pewność, że w przypadku zachorowania otrzymają od nas pełne wsparcie. 
 

Zapewniamy, że w trosce o Państwa komfort i bezpieczeństwo, każdy zgłoszony przypadek będziemy rozpatrywać indywidualnie, a nasi agenci ubezpieczeniowi dołożą starań, aby wyjaśnić wszelkie niejasności dotyczące posiadanych polis ubezpieczeniowych. Wszelkie pytania i wątpliwości mogą Państwo kierować także pod numer infolinii.