Nationale-Nederlanden wspiera kolejną
edycję kampanii Movember Polska
Nationale-Nederlanden po raz kolejny jest partnerem kampanii Movember Polska. W listopadzie rusza jej piąta edycja w Polsce. Symbolizujące akcję wąsy, mają wywoływać dyskusję na temat profilaktyki nowotworowej wśród mężczyzn. Przy wsparciu towarzystwa ubezpieczeniowego w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie, Katowicach oraz Gdyni realizowane będą bezpłatne badania USG jąder oraz po raz pierwszy – badania poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty.
Jak co roku, w listopadzie mężczyźni na całym świecie zapuszczają wąsy, by sprowokować do rozmowy o raku jąder i prostaty. W ten sposób pomysłodawcy akcji chcą uświadamiać, jak ważne są regularne badania i dbanie o swój stan zdrowia. W ramach polskiej kampanii Movember od 2 listopada do 2 grudnia w sześciu miastach zorganizowane zostaną darmowe badania USG jąder, a także – po raz pierwszy – badania poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty.
Promocja badań
Nationale-Nederlanden od lat jest partnerem akcji promującej temat profilaktyki zdrowotnej. Wraz z partnerami społecznymi organizuje szereg bezpłatnych badań profilaktycznych w całej Polsce.
– Kolejny raz listopad upłynie nam pod hasłem „Movember”. Zachęcamy do regularnych badań profilaktycznych i prowadzenia zdrowego stylu życia – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden. – Zauważamy, że choć świadomość Polaków w tym zakresie rośnie, to jednak częściej wśród kobiet. Akcja Movember ma ośmielać mężczyzn do rozmów na temat swojego stanu zdrowia oraz regularnych badań – dodaje.
Elementem wyróżniającym polskie obchody ruchu Movember są bezpłatne badania profilaktyczne. Oprócz działań uświadamiających, co roku Polacy mają szansę potwierdzić swój stan zdrowia. – Dajemy mężczyznom możliwość udziału w bezpłatnych badaniach profilaktycznych USG. Jest to jednak rodzaj badania adresowany przede wszystkim do mężczyzn przed czterdziestką. W związku z tym, że zgłaszało się do nas również wielu panów po czterdziestym roku życia, postanowiliśmy zacząć realizować badania również dla nich – tłumaczy Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko. - W tym roku na naszych spotkaniach będzie można również przebadać się pod kątem zmian w prostacie, poprzez szybkie badanie krwi, którego wyniki dostępne są w kilka minut - dodaje.
Movember 2018
Ambasadorami tegorocznej akcji są znani Youtuberzy Cyber Marian i Chwytak oraz kierowcy rajdowi Kamil Winnicki i Filip Nivette. Wspólnie promują oni kampanię Movember Polska 2018 w teledysku do nowej wersji piosenki „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana w reżyserii Mateusza Głowackiego. - Dzięki wsparciu ambasadorów i partnerów planujemy rozwiać wątpliwości mężczyzn, którzy obawiają się badań i regularnego sprawdzania swojego stanu zdrowia. Podczas serii bezpłatnych badań chcemy w tym roku przebadać ponad 2000 osób – zapowiada Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko.
Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn:
02 XI – Kraków, Galeria Bronowice
04 XI – Wrocław, Arkady Wrocławskie
09 XI – Poznań, hale MTP
10 XI – Poznań, hale MTP
15 XI – Warszawa, Hala Koszyki
24 XI – Katowice, podczas Mustache Yard Sale
25 XI – Katowice, podczas Mustache Yard Sale
02 XII – Gdynia, CH Batory
Dodatkowe szczegóły na temat tegorocznej akcji można znaleźć na stronie www.movember.org.pl oraz profilu na Facebooku Movember Polska.
O akcji:
Ruch Movember Polska
W 2014 roku dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 roku Movember Polska był już serią spotkań i prelekcji. Oczywiście był to także sezon zapuszczania wąsów dla blisko miliona osób w całym kraju, które angażowały się w kampanię w największych miastach w Polsce oraz na portalach społecznościowych.
W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w historii Movember na świecie, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Do tej pory w ramach kampanii Movember Polska przebadano ponad 3000 mężczyzn wykrywając 40 przypadków zmian nowotworowych.
Movember na świecie
Movember narodził się w 2003 roku, kiedy w Australii grupa znajomych założyła się o to, któremu uda się wyhodować największy wąs w ciągu 30 dni listopada. Okazało się wówczas, że wąs ma ogromną siłę do prowokowania dyskusji – na temat męskiego zdrowia. Od 15 lat na całym świecie mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie wąsy, by zachęcać innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza nadal pozostaje niewielka.
***
Kontakt:
Marta Pokutycka-Mądrala T: 607 629 812 E: marta.pokutycka-madrala@nn.pl
Marek Gieorgica T: 22 127 00 56 E: mg@clearcom.pl