• Dla Ciebie
  • Dla Firmy
  • Blog
NN logo
NN logo
  • User.svg
    Moje NN
  • Payments.svg
    Moje IKE/IKZE

  • Desktop_Detail_Exportable.svg
    Dla klientów dawnego MetLife

  • More.svg
    Dla firm
    • Graph.svg
      N-Portal PPK
    • Users.svg
      Nfirma
  • Dla klientów Nationale-Nederlanden
  • Dla klientów dawnego MetLife
    • Phone.svg
      Kontakt
    • Pin.svg
      Placówki i przedstawiciele
    • Growth.svg
      Notowania i wyniki finansowe
    • Document.svg
      Dokumenty
    • InfoRound.svg
      Rodzaje zdarzeń
    • folder-icon.svg
      Obsługa Klienta
  • Życie i zdrowie
    • Ubezpieczenie na życie
    • Ubezpieczenie na wypadek nowotworu
    • Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób
    • Ubezpieczenie na wypadek cukrzycy
    • Pakiet dla chorych na cukrzycę
    • Ubezpieczenie na wypadek pobytu w szpitalu
    • Ubezpieczenie leczenia za granicą
    • Ubezpieczenie NNW (na wypadek uszkodzenia ciała)
    • Ubezpieczenie dziecka
  • Dziecko
  • Emerytura i finanse
    • OFE
    • IKE-IKZE
    • PPK dla Pracownika
    • Inwestycje
    • Komentarze inwestycyjne
  • Nieruchomości i dobra
    • Ubezpieczenie domu i mieszkania
    • Ubezpieczenie mieszkania na wynajem
    • Ubezpieczenie najemcy online
    • Ubezpieczenie OC mieszkania/domu online
  • Turystyka i hobby
    • Ubezpieczenie roweru i rowerzysty
    • Ubezpieczenie turystyczne (świat)
    • Ubezpieczenie turystyczne (Polska)
Wróć
  • Strona główna
  • Dla Ciebie
  • Nieruchomości i dobra
  • Ubezpieczenie najemcy online

Dostępne online

Ubezpieczenie najemcy online

  • proste ubezpieczenie dla tych, którzy wynajmują mieszkanie lub dom od innych

  • wypłata w razie kradzieży, pożaru, zalania i innych zdarzeń

  • ubezpieczenie OC w życiu prywatnym

już od 66,04 zł rocznie

Oblicz cenę
  • Zakres
  • Dlaczego warto
  • Jak kupić online
  • Jak to działa
  • FAQ
  • Dokumenty
Oblicz składkę

Co obejmuje ubezpieczenie najemcy?

Gdy mieszkasz w wynajmowanym domu lub mieszkaniu możesz mieć pewność, że jesteś dobrze przygotowany na skutki niespodziewanych zdarzeń – zalania, pożaru czy włamania. W zależności od wybranego przez Ciebie zakresu ubezpieczenia możemy objąć ochroną to, co tworzy Twoje cztery kąty – rzeczy Twoje i Twoich najbliższych:

ubezpieczenie domu i mieszkania
Wypłata w razie pożaru, zalania i innych zdarzeń

Otrzymasz pieniądze, za które  odkupisz należące do Ciebie rzeczy, które uległy zniszczeniu (np. telewizor, laptop, ubrania) w wyniku takich zdarzeń, jak m.in.: pożar, zalanie, przepięcie. 

Zwrot pieniędzy za skradzione rzeczy

Wypłacimy Ci odszkodowanie, jeżeli ktoś włamie się do wynajmowanego przez Ciebie mieszkania i ukradnie rzeczy, które są Twoją własnością (np. telewizor, biżuterię, ubrania). Dodatkowo, w ramach pakietu „Rzeczy poza Domem”, możesz ubezpieczyć od kradzieży i rabunku rzeczy, które zabierasz ze sobą do pracy czy na spacer (np. telefon czy rower).

pomoc fachowców
Pomoc fachowców po szkodzie

Zorganizujemy i zapłacimy za usługi fachowców (np. hydraulika, elektryka, szklarza), którzy pomogą Ci uporać się z usunięciem szkód powstałych w wyniku np. pożaru, zalania czy włamania  (w ramach usługi Asystent domu 24h, w ramach określonego limitu).

Wsparcie, jeżeli wyrządzisz szkodę

Pomożemy Ci pokryć finansowe zobowiązania, jeżeli nieumyślnie spowodujesz szkody innym osobom (np. zalejesz sąsiada albo uszkodzisz drzwi wejściowe do klatki). Pomożemy także Twojemu sąsiadowi posprzątać po szkodzie  (w ramach ubezpieczenia OC w życiu prywatnym oraz usługi Pomoc sąsiedzka).

Oblicz składkę

Dlaczego warto ubezpieczyć swoje rzeczy w mieszkaniu, które wynajmujesz od innej osoby?

Będziesz mógł odkupić skradzione przedmioty

Kradzież to jedna z  najczęstszych przyczyn wypłaty świadczenia z ubezpieczenia mieszkania. Jeżeli rozszerzysz swoją ochronę o ubezpieczenie od kradzieży, wypłacimy Ci odszkodowanie za skradzione rzeczy. Możesz otrzymać odszkodowanie także za wypożyczone przedmioty znajdujące się w mieszkaniu (np. hulajnogę lub drogą sukienkę) lub rzeczy należące do Twoich gości (np. gdy podczas włamania zostanie  ukradziona ulubiona torebka Mamusi).

Odzyskasz pieniądze skradzione metodą „na wnuczka”

Jeżeli masz skończone 65 lat lub mieszkasz ze starszą osobą w tym wieku, np. swoją babcią i ktoś z Was padnie ofiarą oszustwa popularną metodą „na wnuczka”, oddając złodziejom trzymane w domu pieniądze, otrzymacie z powrotem skradzione w wyniku takiej manipulacji środki.

Zadbasz o swoje mienie i uzyskasz praktyczną pomoc

Jeżeli odmalowałeś ściany, położyłeś glazurę w łazience lub zamontowałeś swoje sprzęty (np. pralkę lub zmywarkę) będziesz mieć pewność, że w razie nieprzewidzianego zdarzenia (np. zalania czy pożaru) otrzymasz odszkodowanie, które pozwoli Ci na pokrycie szkód (nawet 250 tys. zł). Dodatkowo, w ramach opcji „Asystent domu 24h”, która jest w standardzie, m. in. zorganizujemy Ci nocleg w hotelu, jeżeli nie będziesz mógł wrócić do zniszczonego mieszkania i pomożemy przewieźć Twoje rzeczy w bezpieczne miejsce (w ramach określonego limitu).

Zabezpieczysz się na wypadek spowodowania szkód

Może się zdarzyć, że to Ty zalejesz sąsiada z dołu, Twoje dziecko wybije szybę w sąsiednim domu, albo Twój pies zniszczy elewację innego budynku. Dzięki ubezpieczeniu OC (odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym) pomożemy Ci i pokryjemy koszty naprawienia szkody, a sąsiadom przekażemy upominek na przeprosiny.

Pakiet "Rzeczy poza Domem"

Jeżeli zdecydujesz się na tą opcję dodatkową, ubezpieczymy od kradzieży i rabunku przedmioty, które Ty lub Twoi bliscy zabieracie ze sobą do pracy, na spacer czy dłuższą wycieczkę (np. portfel, telefon komórkowy, aparat fotograficzny, rower). Jeżeli zostaniecie okradzeni lub obrabowani, wypłacimy odszkodowanie do 3 tys. zł.

 

Sprawdź cenę

Jak wygląda zakup ubezpieczenia dla najemcy online?

Swoje rzeczy ubezpieczysz w trzech prostych krokach, a całość nie zajmie Ci więcej niż kilka minut.

1. Wypełnij na wniosek

Wybierz co i na jaką sumę chcesz ubezpieczyć.
Przejdź do wniosku

2. Podaj dane nieruchomości

Potrzebujesz adresu i informacji o szkodach.

3. Zapłać online

Polisę wyślemy e-mailem.

Jak to działa w praktyce?

  • Krok

    Zdarzenie

    Jeżeli  np. w mieszkaniu, które wynajmujesz było włamanie i skradziono Twoje rzeczy (np. komputer) albo lokal został zalany przez sąsiada z góry, w pierwszej kolejności zgłoś zdarzenie odpowiednim służbom (albo sąsiadowi). Jeżeli pilnie potrzebujesz pomocy (np. chcesz wezwać policję) zadzwoń na numer alarmowy 112. 

  • Krok

    Zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi

    Niezwłocznie poinformuj nas o zdarzeniu. Możesz to zrobić online, telefonicznie (dzwoniąc pod numer +48 22 522 71 24 lub 801 20 30 40) lub wysyłając dokumenty pocztą. Będziemy potrzebować: numeru polisy, Twoich danych oraz opisu sytuacji, która miała miejsce. Dołącz także zdjęcia dokumentujące zniszczenia. 

    Przejdź do wniosku
  • Krok

    Pomoc Assistance

    Jeżeli potrzebujesz pomocy w zlikwidowaniu skutków zdarzenia (np. trzeba naprawić rurę lub wymienić zamki w drzwiach), albo mieszkanie nie nadaje się do zamieszkania po szkodzie, zadzwoń pod numer +48 22 203 79 23. Zorganizujemy i zapłacimy za pomoc fachowców do określonego limitu (koszt materiałów pokrywasz Ty), bądź zapewnimy Tobie i Twoim najbliższym nocleg w hotelu oraz zaopiekujemy się Twoimi rzeczami. 

  • Krok

    Wypłata odszkodowania

    Pieniądze, które pozwolą Ci na odkupienie zniszczonych rzeczy otrzymasz od nas tak szybko, jak to będzie możliwe. Jeżeli wszystko będzie dla nas jasne, odszkodowanie wypłacimy w ciągu 30 dni od zgłoszenia szkody. W innym wypadku możemy Cię poprosić o dodatkowe wyjaśnienia. 

Dlaczego
Nationale-Nederlanden

Jesteśmy częścią międzynarodowej grupy NN, która od 175 lat oferuje ubezpieczenia w wielu krajach. W Polsce oferujemy proste produkty, dzięki którym zabezpieczamy przyszłość finansową naszych klientów i ich bliskich. Jesteśmy też marką odpowiedzialną społecznie. Za nasze działania jesteśmy doceniani licznymi nagrodami.

  • Przyjazna Firma
    Ubezpieczeniowa 2022
  • Dobroczyńca Roku 2022
  • Superbrands 2022
Przyjazna Firma 2022

Przyjazna Firma
Ubezpieczeniowa 2022

Zajęliśmy drugie miejsce w konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” w kategorii ubezpieczenia na życie, zyskując wysokie oceny jury m.in. za jakość posprzedażowej obsługi klientów. Konkurs organizowany jest przez ‘Gazetę Bankową’

Dobroczyńca Roku 2022

Dobroczyńca Roku 2022

Jesteśmy laureatem prestiżowego konkursu dla firm odpowiedzialnych społecznie. Zostaliśmy docenieni w kategorii „Zdrowy tryb życia” za wsparcie Fundacji „Twarze depresji”.

Superbrands 2022

Superbrands 2022

Jesteśmy jedną z najsilniejszych marek w Polsce. Tytuł przyznawany jest przez Radę Marek, która bierze pod uwagę opinię ponad 3000 klientów.

Najczęściej zadawane pytania

Co mogę ubezpieczyć w ramach ubezpieczenia dla najemcy?

W ramach polisy możesz ubezpieczyć:
 

  • wyposażenie wynajmowanego mieszkania lub domu, np. meble, sprzęt RTV i AGD, ubrania, których jesteś właścicielem oraz rzeczy, które trzymasz w piwnicy 
  • meble ogrodowe, donice i rośliny, które trzymasz na zewnątrz domu (w ogródku lub na balkonie)
  • rzeczy, które wypożyczyłeś, np.: komputer służbowy, rower, ubrania i dodatki z wypożyczalni
  • gotówkę, biżuterię oraz inne środki płatnicze
  • rzeczy osobiste Twoich gości
  • elementy mieszkania lub domu zamontowane lub wbudowane na stałe, np. okna, szafy wnękowe, AGD w zabudowie, elementy szklane których jesteś właścicielem

W jakich przypadkach mogę liczyć na odszkodowanie z ubezpieczenia dla najemcy?

Na naszą pomoc możesz liczyć w przypadku takich zdarzeń, jak:
 

  • kradzież i rabunek – jeżeli ktoś włamie się do domu lub mieszkania, które wynajmujesz i ukradnie np. Twój telewizor albo służbowy komputer
  • powódź, pożar, zalanie, przepięcie i inne zdarzenie losowe wymienione w OWU
  • szkody wyrządzone osobom trzecim przez Ciebie lub Twoich bliskich – jeżeli np. zalejesz mieszkanie sąsiada, Twoje dziecko wybije szybę w jego oknie lub wjedzie rowerem w przechodnia,
  • oszustwo – jeżeli skończyłeś 65 lat lub jesteś osobą niepełnosprawną i ktoś podstępem, np. metodą na wnuczka wyłudzi od Ciebie pieniądze, które trzymasz w domu (odszkodowanie wypłacimy także, jeżeli oszukana zostanie mieszkająca z Tobą osoba powyżej 65 roku życia lub niepełnosprawna).

Czy w ramach ubezpieczenia OC Nationale-Nederlanden pokryje szkody, jakie wyrządzę w wynajmowanym mieszkaniu/domu?

Jeżeli Ty, Twoi bliscy lub Twoje zwierzęta wyrządzicie szkodę  w wynajmowanym mieszkaniu lub domu (np. popsujesz pralkę właściciela albo Twój kot podrapie i zniszczy kanapę), nie będziemy mogli pokryć tych szkód. Ochroną nie są objęte również tzw. szkody eksploatacyjne, czyli związane z normalnym użytkowaniem nieruchomości (np. konieczność odmalowania ścian po skończonej umowie najmu).

Ile pieniędzy wypłaci Nationale-Nederlanden w przypadku szkody (np. pożaru lub zalania?)

Wysokość odszkodowania ustalimy na podstawie przedstawionych przez Ciebie rachunków lub faktur za naprawę zaistniałych szkód (np. konieczny remont ścian i wymianę podłogi w przypadku zalania). Jeżeli nie dostarczysz nam takich dokumentów, obliczymy ją na podstawie sporządzonego przez nas kosztorysu (w oparciu o cenniki budowlane i naszą wiedzę ekspercką). Pamiętaj jednak, że ponosimy odpowiedzialność wyłącznie do limitów wskazanych na Twojej polisie.

Szczegółowe informacje na temat wyliczenia wysokości odszkodowania znajdziesz w rozdziale VI Ogólnych Warunków Ubezpieczenia (OWU) domu i mieszkania w Nationale-Nederlanden.

Ile pieniędzy wypłaci Nationale-Nederlanden w przypadku kradzieży rzeczy z wynajmowanego mieszkania/domu?

Wypłacimy Ci aktualną wartość rynkową skradzionego przedmiotu. Jeżeli zginą Ci dokumenty tożsamości, zwrócimy Ci koszt wydania duplikatów lub nowych dokumentów, a w przypadku kradzieży kluczy do domu, mieszkania lub garażu – koszty wymiany zamków (ich zakup wraz z montażem).

Kiedy Nationale-Nederlanden nie wypłaci pieniędzy z ubezpieczenia dla najemcy?

Są sytuacje, w których nie będziemy mogli wypłacić Ci odszkodowania z Twojej polisy, np. jeśli Twoje rzeczy zostaną zniszczone przez Twoje dziecko, zostanie skradziony z balkonu rower, który nie był przypięty do barierki albo jeśli nie powiadomiłeś o kradzieży, rabunku bądź akcie wandalizmu policji. Pełną listę wyłączeń odpowiedzialności znajdziesz w rozdziale IV Ogólnych Warunków Ubezpieczenia domu i mieszkania w Nationale-Nederlanden.

Jakie mam obowiązki jako Ubezpieczony?

Jako właściciel polisy masz obowiązek zabezpieczenia ubezpieczonego mieszkania/domu oraz przestrzegania między innymi przepisów prewencyjnych (np. o ochronie przeciwpożarowej), dbania o konserwację przewodów i urządzeń wodociągowych czy wodno-kanalizacyjnych. Obowiązkiem jest także zabezpieczenie mienia przed kradzieżą (drzwi muszą być zamknięte na co najmniej jeden zamek wielozastawkowy lub wielopunktowy) oraz powiadomienie o fakcie kradzieży, rabunku bądź akcie wandalizmu policji.

Pełną informację na temat wymaganych zabezpieczeń i Twoich obowiązków znajdziesz w rozdziale V Ogólnych Warunków Ubezpieczenia domu i mieszkania w Nationale-Nederlanden.

Czy muszę zgłosić na policję kradzież komputera, aby otrzymać odszkodowanie z mojej polisy?

Tak, abyśmy mogli wypłacić Ci odszkodowanie, musisz o fakcie kradzieży powiadomić policję. Pamiętaj, że zgłoszenie powinno zawierać spis skradzionych przedmiotów.

Jak mogę zgłosić szkodę z mojego ubezpieczenia wynajmowanego mieszkania/domu w Nationale-Nederlanden?

O szkodzie musisz nas poinformować w ciągu 3 dni roboczych od jej wystąpienia. Zgłoszenia możesz dokonać:

  • online -  wypełniając wniosek na stronie nn.pl
  • telefonicznie – pod numerem +48 22 522 71 24 lub 801 20 30 40
  • pisemnie – na adres: Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. , ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa

Jak mogę skorzystać z Asystenta domu 24 (pomocy assistance)?

Jeżeli potrzebujesz pomocy fachowca po szkodzie (np. elektryka, ślusarza, hydraulika), organizacji przeglądu technicznego, zabezpieczenia ocalałego mienia albo informacji o firmach, które mogą przeprowadzić prace remontowe, zadzwoń do Centrum Pomocy Assistance pod numer +48 22 203 79 23. Pamiętaj, aby mieć pod ręką numer polisy.

Jak mogę zgłosić reklamację w przypadku ubezpieczenia wynajmowanego mieszkania/domu w Nationale-Nederlanden?

Jako Nationale-Nederlanden dochowujemy wszelkich starań, aby osoby, które nam zaufały, były należycie oraz rzetelnie obsługiwane i czuły się bezpiecznie. W przypadku zastrzeżeń dotyczących naszych usług możesz zwrócić się do nas:

  • poprzez formularz reklamacyjny na stronie internetowej www.nn.pl
  • osobiście - w punkcie obsługi klienta w naszej siedzibie przy ul. Topiel 12 w Warszawie
  • listownie - na adres Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. , ul. Topiel 12, 00-342 Warszawa
  • telefonicznie - pod numerem +48 22 522 71 24 lub 801 20 30 40

Dokumenty

Dokumenty określające warunki zawarcia umowy

OWU Ubezpieczenie domu i mieszkania (PDF, 1 MB) Karta Produktu Ubezpieczenie domu i mieszkania (PDF, 380 KB) Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną (PDF, 645 KB) Regulamin świadczenia usług samodzielnej likwidacji szkody drogą elektroniczną (PDF, 164 KB)

Nota prawna:

Materiał ma charakter marketingowy oraz informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Ubezpieczenie wynajmowanego mieszkania/domu jest dostępne w Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.  Szczegółowe informacje na temat zakresu ubezpieczenia i warunków realizacji świadczeń znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia dostępnych na www.nn.pl.  

Dobrze wiedzieć

Zalanie mieszkania - matka z córką zmywają naczynia w zlewie
Zespół Nationale-Nederlanden 19.05.2020

Zalanie mieszkania – ubezpieczenie i pomoc

Pęknięty wąż od pralki może spowodować duże zniszczenia i narazić Cię na spore koszty. Sprawdź, co obejmuje nasze ubezpieczenie od zalania mieszkania i na jaką pomoc możesz liczyć.

Czytaj więcej
Pożar w domu - młody chłopak z telefonem w reku siedzi na sofie przed palącym się kominkiem
Zespół Nationale-Nederlanden 13.04.2020

Pożar w domu – co robić, jak się ubezpieczyć?

Każdego roku w Polsce w domach jednorodzinnych wybucha kilkadziesiąt tysięcy pożarów. Dowiedz się, co możesz zrobić, aby podnieść bezpieczeństwo przeciwpożarowe swojego domu.

Czytaj więcej
Włamanie i kradzież - ojciec i córka z torbą podróżną wychodzą z mieszkania
Zespół Nationale-Nederlanden 13.04.2020

Włamanie i kradzież – jak się zabezpieczyć?

Kradzież i włamanie to powszechne przestępstwa, nigdy nie wiesz, kiedy to Twój mir domowy zostanie naruszony. W takich sytuacjach często sama pomoc policji nie wystarcza. Sprawdź, jak odpowiednio zabezpieczyć swój dom.

Czytaj więcej
Przejdź do bloga
  • O Nationale-Nederlanden

    • Nasze spółki
    • Aktualności
    • Biuro prasowe
    • Blog
    • Kariera
    • Portal Dostawcy
    • Ochrona danych osobowych
  • Produkty

    • Życie i zdrowie
    • Dziecko
    • Emerytura
    • Dom i mieszkanie
    • Podróże i rower
  • Obsługa klienta

    • Zgłoś zdarzenie
    • Logowanie
    • Zmiany w umowie
    • Strefa OFE
    • Notowania i wyniki finansowe
    • Dokumenty
    • Reklamacje
  • Kontakt

    • Dane kontaktowe
    • Placówki i doradcy
    • Formularz kontaktowy
    • Formularz reklamacyjny
    • Infolinia

      • 22 522 71 24
      • 801 20 30 40
      pn. - pt. g. 8:00-18:00
    • Koszt połączenia według taryfy operatora
  • Dla Ciebie
    • Ubezpieczenie na życie
    • Ubezpieczenie na wypadek nowotworu
    • Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób
    • Ubezpieczenie na wypadek cukrzycy
    • Pakiet dla chorych na cukrzycę
    • Ubezpieczenie na wypadek pobytu w szpitalu
    • Ubezpieczenie leczenia za granicą
    • Ubezpieczenie NNW (na wypadek uszkodzenia ciała)
    • Ubezpieczenie dziecka
    • OFE
    • IKE-IKZE
    • PPK dla Pracownika
    • Inwestycje
    • Komentarze inwestycyjne
    • Ubezpieczenie domu i mieszkania
    • Ubezpieczenie mieszkania na wynajem
    • Ubezpieczenie najemcy online
    • Ubezpieczenie OC mieszkania/domu online
    • Ubezpieczenie roweru i rowerzysty
    • Ubezpieczenie turystyczne (świat)
    • Ubezpieczenie turystyczne (Polska)
  • Dla Firmy
    • Grupowe ubezpieczenia na życie
    • Indywidualna kontynuacja ubezpieczenia

Ten portal używa Google’s Invisible reCAPTCHA

Nationale-Nederlanden © 2023 wszelkie prawa zastrzeżone

  • Bezpieczeństwo
  • Polityka cookies
  • Regulamin serwisu
  • Mapa serwisu
  • Fb
  • Yt
  • Instagram

Nie da się ukryć – lubimy ciasteczka. Dlatego używamy plików cookies, m.in. by ułatwić korzystanie z naszej strony oraz personalizować wyświetlane reklamy.
Zasady korzystania z plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji o plikach cookies oraz o przetwarzaniu danych.