Tak, jest to możliwe. Możesz posiadać jednocześnie tylko jedno IKE i tylko jedno IKZE (choć możesz też mieć oba te konta na raz). Jeśli chciałbyś otworzyć konto IKE lub IKZE w Nationale-Nederlanden DFE, a posiadasz już takie konto w innej instytucji finansowej, powinieneś w Serwisie Klienta, przy wypełnianiu danych w umowie, zaznaczyć następujące oświadczenie: „Oświadczam, że gromadzę środki na IKZE (IKE) w innej instytucji finansowej i potwierdzam, że instytucja ta dokona wypłaty transferowej.” oraz wskazać nazwę tej instytucji.
Po wizycie kuriera i podpisaniu umowy, aktywujemy ją w naszym systemie. Otrzymasz wtedy e-mailem potwierdzenie jej zawarcia. Powinieneś wydrukować je i dostarczyć do instytucji, która dotychczas prowadziła Twoje konto IKE/IKZE (uwaga: nie posługuj się w tym celu Twoim egzemplarzem umowy). Potwierdzenie zawarcia umowy IKE/IKZE możesz również wydrukować w Serwisie Klienta po aktywowaniu przez nas umowy.
Po otrzymaniu Twojej dyspozycji i dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy IKE/IKZE w Nationale-Nederlanden DFE, instytucja dotychczas prowadząca Twoje konto dokona transferu Twoich środków na rachunek w Nationale-Nederlanden DFE oraz prześle wymagany prawem dokument z informacją o Twoich środkach zgromadzonych na IKE/IKZE. Po otrzymaniu wypłaty transferowej oraz tego dokumentu zaksięgujemy środki na Twoim koncie.
W przypadku przenoszenia IKE/IZKE z innej instytucji finansowej Twoja pierwsza wpłata może być dokonana dopiero po zaksięgowaniu przez nas wypłaty transferowej.